رولا غنی، بانوی نخست افغانستان گفت: اعتیاد به‌مواد مخدر مانند توفان خطرناک است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ بانو غنی بانوی نخست افغانستان امروز در مراسم گردهمایی زنان به مناسبت روز همبستگی جهانی و هفته بسیج ملی در برابر مواد مخدر گفت: اعتیاد به‌ مواد مخدر تمامی جامعه را صدمه می‌زند.

وی گفت: ما همه برای آگاهی‌دهی درباره مضرات استعمال مواد مخدر، برای افراد جامعه و خانواده‌ها مسؤولیت ایمانی و وجدانی داریم.

غنی از افزایش روزافزون شمار معتادان مواد مخدر در کشور نگران است و از شهروندان کشور می‌خواهد که برای جلوگیری از اعتیاد به مواد مخدر و نیز آگاه‌دهی دربارۀ اضرار آنان بسیج شوند و سهم فعال بگیرند.

در همین حال، سرور دانش، معاون دوم رییس‌جمهور دیروز گفت که مواد مخدر بخش بزرگی از هزینۀ جنگ هراس‌افگنان را تأمین می‌کند و هراس‌افگنان بزرگ‌ترین قاچاق‌بران مواد مخدر هستند.

وی افزود: تا هنگامی که در برابر تولید و قاچاق مواد مخدر به گونۀ لازم مبارزه نشود، آرزوی رسیدن به صلح و امنیت در افغانستان ناممکن خواهد بود.

افغانستان در ۲۰۱۵ میلادی ۷۵ درسد مواد مخدر جهان را تولید کرده‌است. این پدیده نه تنها برای جهان، بل برای شهروندان کشور نیز زیان‌بار بوده‌است و تا کنون سه‌ونیم میلیون شهروند افغانستان معتاد به مواد مخدر شده‌اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: افغانستان ، داعش ، پاکستان ، غنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.