همایش موسس صالح با محوریت شناخت محمدصالح برغانی قزوینی دهم شهریور همزمان با روز قزوین در مدرسه صالحیه برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ دبیر همایش موسس صالح ، بررسی ابعاد مختلف زندگی اجتماعی ، سیاسی  و دینی این عالم بزرگ و معرفی وی به قشرهای مختلف مردم ، طلاب و دانشجویان را از مهمترین اهداف این همایش بیان کرد.



حجت الاسلام علی اکبر حاج محمدی در نشست خبری خود از فراخوان مقاله برای این همایش خبر داد وگفت : علاقه مندان می توانند مقالات خود را تا 20 مرداد در محورهای شناخت شخصیت این عالم بزرگ ، معرفی پیشینه ی مدرسه صالحیه  به عنوان یکی از مهمترین آثار این شخصیت برجسته و زمینه های دینی و علمی ایشان به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه محمدصالح برغانی قزوینی از پیشروان علم و دانش در استان و ایران بوده است افزود : این شخصیت بزرگ دینی در زمان خود 300 کتاب و رساله را به تالیف در آورده است.

حاج محمدی با بیان اینکه این همایش به مناسبت صد وبیست و ششمین سالگرد درگذشت این چهری برجسته علمی و دینی برگزار می شود اضافه کرد : برپایی نمایشگاهی از آثار و تصاویر علمای بزرگ حوزه های علمیه قزوین ، تجلیل از شهدای مدرسه صالحیه و تهیه کتاب از مقالات ارسالی از مهمترین برنامه های این همایش است.

دبیرهمایش همچنین در ادامه خاطرنشان کرد : مرحله ی دوم این همایش هم اردبیهشت و با گستردگی بیشتر برای شناخت هر چه بیشتر این شخصیت برگزار خواهد شد.

محمدصالح برغانی قزوینی در سال 1174ه . ق در برغان طالقان چشم به جهان گشود و بعد از سالها مبارزه و تربیت شاگردان فراوان در سال 1271ه . ق در کربلای معلی چشم از این جهان فرو بست.

انتهای پیام/

برچسب ها: برگزاری ، همایش ، موسس ، صالح ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار