پليس فضای توليد و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی مازندران درخصوص سوءاستفاده خريد اينترنتی توصیه های کرد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازساری،امروزه خريد برخط تبديل به يک تجارت مهم شده ‌است، که هر روزه نيز بر تعداد مشتريان سراسر جهان که به خريد اينترنتی روی می‌آورند افزوده می شود.

موضوع خريد برخط مخصوصاً درباره کشورهايی صادق است که تجارت الکترونيکی نحوه خريد آن‌ها را دگرگون کرده ‌است. پر واضح است که اين بازار توجه مجرمان سايبری را نيز به خود جلب کرده ‌است تا افرادی را که از راحتی و ساير مزايای خريد برخط بهره می‌برند، به دام اندازند.

کارشناسان پليس فتای مازندران به چند نکته اصلی در خصوص خريدهای اينترنتی امن‌تر توصيه کردند:

1- از وبگاه هايی استفاده کنيد که مورد اعتماد بوده و اعتبار بالايی دارند:

زمانی که از يک برند معروف خريد اينترنتی خود را انجام می‌دهيد، نه تنها مطمئن می شويد که خريدتان کيفيت مورد نظر و قيمت معقولی دارد، بلکه می ‌دانيد اين وب‌گاه معروف حتماً از معيارهای امنيتی به بهترين شکل استفاده کرده ‌است.

اگرچه همواره بايد مراقب باشيد چرا که مجرمان ممکن است وب‌گاه‌های جعلی از برند‌های معروف ساخته باشند.

2- در هنگام پرداخت از طريق وب‌گاه‌های شخص ثالث احتياط کنيد:

در هنگام خريد‌، اغلب کاربران به سمت وب‌گاه‌های بانکی هدايت می ‌شوند، اما با اين وجود برخی وب‌گاه‌ها هستند که سعی می ‌کنند به عنوان واسط اطلاعات بانکی کاربر را بگيرند و از حساب وی پول برداشت نمايند. اما اين تهديد وجود دارد که چند روز بعد از اطلاعات بانکی سوء‌استفاده شود و دوباره از حساب پول کسر شود.

3- حواستان به آدرس HTTPS و نشان قفل در محل آدرس باشد:

پروتکل HTTPS ،يک پروتکل امن برخط است که اطلاعات را رمز می‌کند؛ تا بدين ترتيب داده‌ها، خصوصی و محافظت شده باقی بمانند. در بيش‌تر مواقع، متن موجود در آدرس بعد از يک نشانه قفل ظاهر می‌شود. اگر اين علامت قفل را نديديد، بايد با احتياط با اين وب‌گاه برخورد کنيد.

حرف s موجود در HTTPS به معنای امن (secure) است. وب‌گاه‌هايی که از https استفاده می‌کنند امن ‌تر هستند، چرا که از SSL برای رمزنگاری داده‌های موجود، از جمله جزئيات کارت اعتباری استفاده می ‌کنند.

4- مراقب پيشنهاد‌های وسوسه کننده باشيد:

احتمالاً برای همه ما پيش آمده ‌است که با پيشنهاد باور نکردنی در محيط برخط مواجه شده‌ايم که با اشتياق آن را دنبال کرده‌ايم تا شايد احتمالاً شانس اين را داشته باشيم محصولی را با کسری از قيمت واقعی آن بخريم.

از اين رو بايد مراقب بود، چرا که هميشه کلاهبردارانی در کمين‌اند تا با همين پيشنهادات اغوا کننده شما را گول بزنند.

توصيه می ‌شود، به هنگام نزديک شدن به تعطيلات مهم که معمولاً آمار خريد بالا می‌ رود، و تعداد اين‌گونه پيشنهادات بيش‌تر هم می شود، بيش‌تر نيز مراقب باشيد.

5- تا حد امکان از وای‌ فای‌ های عمومی استفاده نکنيد:

بدون شک، وای‌فای های عمومی يکی از امکاناتی است که همه ما به هنگام حضور در کافی ‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و يا ساير اماکن انتظار داريم موجود باشد.

اما زمانی که صحبت از خريد برخط می‌شود، استفاده از اين نوع وای‌فای‌ها توصيه نمی ‌شود. استفاده از چنين اتصال‌هايی به هنگام خريد برخط ممکن است تحت حملات نفوذگران منجر به سرقت اطلاعات حساب شما شود.

يکی از انواع حملات رايج، حملات مردميانی است که اغلب با هدف سرقت اطلاعات بانکی در اماکن عمومی راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.