معاون دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل ایلام گفت: شهرستان مرزی مهران از ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به قطب اقتصادی و توسعه روابط خارجی با کشور عراق برخوردار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ احمد جمالوندی اعلام کرد: با توجه به 430 کیلومتر مرز مشترک استان با کشور عراق که از امنیت و کوتاهی مسافت تا مرکز عراق برخوردار است و انجام سالانه میلیون ها دلار صادرات می توان با تبدیل شدن مهران به منطقه آزاد تجاری به عنوان یک شهرستان اقتصادی از آن یاد کرد.
جمالوندی اضافه کرد: اکنون زیر ساخت های مناسب این شهرستان در زمینه راه نیز فراهم است که با بهره مندی از آب سامانه گرمسیری و مهیا بودن شرایط مناسب برای تردد زائران عتبات عالیات و ایجاد زیر ساخت های گردشگری می تواند به قطب اقتصادی استان ایلام مبدل شود.
وی افزود: شهرستان مرزی مهران دارای قابلیت ها و ظرفیت های بسیار بالایی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا به عنوان کلید طلایی توسعه استان مورد استفاده قرار گیرد.
جمالوندی ابراز امیدواری کرد که با تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری مهران این شهرستان بتواند توانمندی های خود در زمینه اقتصادی، گردشگری، توسعه روابط خارجی و ...را بیشتر به کشور معرفی کند.
 
 
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، ظرفیت ، مناسب ، مهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.