بخشدار مرکزی خاش گفت: افزون بر چهار هزار تن انواع انگور سالانه از سطح باغات این بخش برداشت میشود

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مجتبی شجاعی در بازدید از مجتمع کشاورزی و باغ الگویی محصولات ارگانیک انگور بخش مرکزی خاش اظهار داشت: افزون بر 400 هکتار از باغات خاش زیر کشت محصول انگور قرار دارند که بطور متوسط 10 تن انگور از هر هکتار برداشت می شود.

وی گفت: جواد دشتی به عنوان تنها کشاورز خاش و استان سیستان و بلوچستان با داشتن 39 هکتار باغ انگور محصولات با کیفیت و ارگانیک تولید می کند.

بخشدار مرکزی خاش ادامه داد: 39 هکتار از باغات در مجتمع این کشاورز انگور کشت می شود که افزون بر 40 نفر مشغول به کار هستند.

شجاعی با اشاره به اینکه در بیشتر شهرهای سیستان و بلوچستان و خاش محصول با کیفیت انگور برداشت می شود گفت: با توجه به نظارتهای کافی و حساسیت ویژه، کار برداشت محصولات با کیفیت در مجتمع یادشده همچنان تا شهریور ادامه دارد و هم اینک نیز به دلیل گرمای هوا کار برداشت در مواقع سرد و اندک اندک صورت می گیرد.

مسئول مرکز خدمات کشاورزی بخش مرکزی خاش نیز گفت: کار برداشت محصول انگور با رقم یاقوتی از اوایل خرداد آغاز و به تدریج با ارقام عسکری، فخری، بی هسته قرمز، بی هسته سفید، شایانی 6 ماهه و چشم گاوی تا اواخر شهریور پایان می یابد.

جهان بخش ریگی اظهار داشت: حداقل چهار هزار نفر در امر کاشت و برداشت محصول انگور در بخش مرکزی خاش اشتغال دارند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار