ایران و هلند در پرورش گیاهان گلخانه ای همکاری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛مسئول مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهر گفت:هلندی ها با حضور در خوزستان در بخش پرورش گیاهان گلخانه ای به شیوه نوین با همدیگر همکاری می کنند.

احمدسواری در نشست هم اندیشی با مسئولان مراکز تحقیقات و معاونان پژوهشی دستگاه های اجرایی خرمشهر با بیان اینکه اهداف مرکز تحقیقات بازرگانی از حالت بنیادی خارج شده و به کاربردی پیش می رود، افزود:اخیرا هلندی ها با حضور در ایران و فعالیت در بخش گلخانه ای با جهاد کشاورزی شمال خوزستان قرارداد بستند و بزودی برای فعالیت در جنوب خوزستان نیز قرارداد می بندند.

وی یکی از مهم ترین موضوعات فعالیت و سرمایه گذاری در جنوب خوزستان را شیلات و پرورش آبزیان در قفس خواند و گفت:در این زمینه نیز نروژی ها علاقه مند به همکاری با ایران هستند.

مسئول مرکز تحقیقات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرمشهرافزود: در این راستا در نظر داریم از متخصصان داخلی و خارجی به صورت کارگاهی یا سخنرانی در همایش کاربردی و انتقال دانش به تجار دعوت شود.

سواری ایجاد پایگاه اطلاعاتی مختص تجار و صنعتگران ، متخصصان کشاورزی و معدن را از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی خرمشهر دانست و گفت:ارائه بورس اطلاعاتی به صورت روزانه به تجار و صنعتگران از دیگر برنامه های اتاق بازرگانی خرمشهر است.

وی  افزود:در بخش کشاورزی اعم از پرورش گل و گیاه، کاشت نهال خرما، شیلات، آبزی پروری و تغذیه آبزیان بسیاری از تجار با مشکل مواجهند و باید در این زمینه اقدامات کاربردی انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.