شیراز؛

تخریب 45 مکان برای مهار بیماری سالک

برای پیشگیری از بیماری سالک، 45 مکان مخروبه در روستای شول زرقان، تخریب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کارشناس مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان زرقان گفت: اماکن مخروبه به عنوان ناقل بیماری سالک، محیط زیست مناسبی برای پشه های خاکی است، بنابراین تخریب این اماکن، تاثیر بسزایی در کاهش این بیماری دارد.
محمدحسین باقری افزود: سالک بیماری مشترک انسان و دام است که از راه گزش پشه خاکی به انسان منتقل می شود.  
کارشناس مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان زرقان، جوندگانی مانند موش های صحرائی را، مخزن بیماری عنوان کرد و ادامه داد: زمانی که پشه های خاکی از مخازن آلوده به انگل سالک خونخواری می کنند، آلوده به انگل می شوند.
باقری، اضافه کرد: اگر این پشه آلوده، انسان را مورد گزش قرار دهد، باعث انتقال بیماری به انسان می شود و بستگی به گونه انگل و ناقل از چند هفته تا چند ماه پس از گزش، زخمی در پوست ایجاد می کند که پس از آن، تبدیل به ضایعه ای می شود و اثر آن برای همیشه باقی می ماند.  
او برنامه سمپاشی دامداری ها، کانال های فاضلاب و اماکن مخروبه در شعاع پانصد متری مناطق مسکونی را، از دیگر مصوبات شورای بهداشت این شهرستان برشمرد و گفت: این برنامه در تمام مناطق روستایی بندامیر و رحمت آباد زرقان و 30 روستای دیگر در این شهر در حال انجام است.
با توجه به مصوبه شورای بهداشت شهرستان، 45 مکان مخروبه روستای شول، با همکاری دهیاری و شورای اسلامی این روستا، تخریب و تسطیح شد.
انتهای پیام/ن
برچسب ها: تخریب ، مکان ، مهار ، سالک ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.