شهرکرد؛

مهمترین وظایف دادستان ها اعمال اقدامات پیشگیرانه است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال و بختیاری گفت: ازجمله مهم‌ترین وظایف دادستان‌ها در شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری اعمال اقدامات پیشگیرانه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ احمدرضا بهرامی در آیین تودیع و معارفه دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بن، با بیان اینکه اعمال اقدامات پیشگیرانه از جمله مهم‌ترین وظایف دادستان‌ها در شهرستان‌های مختلف چهارمحال و بختیاری است گفت: چرا که اگر مجازات با انجام اقدامات پیشگیرانه همراه باشد تأثیر بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: حرکت در مسیر قانون و اجرای عدالت ممکن است گاهی موجب نارضایتی برخی افراد شود اما رسالت دستگاه قضا اقتضا می کند تا بدون هیچ ملاحظه ای تنها بر مبنای قانون و عدالت محوری حرکت نماید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد، رسالت دستگاه قضا را احقاق حق، ابطال باطل و اجرای عدالت برشمرد و ضمن بیان گوشه ای از فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون پیروی از قانون اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با روسای دادگستری ها و دادستان های کشور قانون را به مانند جاده ای دانستند که همگان ملزم به تردد از آن هستند حتی اگر آن جاده ناهموار باشد.

بهرامی، رسالت اصلی و مهم دستگاه قضایی و ضابطان قانون را حرکت بی کم و کاست در مسیر قانون و عدالت عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری، علاوه بر دستگاه قضا، تعامل و همکاری دیگر دستگاه‌های متولی فرهنگ و امور اجتماعی نیز نیاز است افزود: تنها با همکاری و احساس مسؤولیت از سوی همه مدیران، مردم و دست ‌اندرکاران می ‌توان جامعه ‌ای عاری از جرم و ناهنجاری داشت.

در این آیین محمدرضا سیاهپور به عنوان دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب بن معرفی و از خدمات سهام صداقتی دادستان پیشین این شهرستان تجلیل شد.

بن، از شهرستان های 9 گانه چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر بن) در فاصله 25 کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار