استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت باید مانع از ورود کالاهای خارجی به کشور شود و از تولیدات ملی حمایت کند.

جلوگیری از واردات کالاهای خارجی، تولید داخل را رونق می‌بخشدقربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره عدم استفاده از کالای خارجی به منظور حمایت از تولید داخل اظهار داشت: فرهنگ عمومی جامعه یکی از روش‌هایی است که منجر به حمایت از تولید داخل می‌شود بدین معنا که مردم باید به تولیدات و یافته‌های کشورمان اعتماد کنند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی قطب تولید قند است و کارخانه‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند اما زمانی که محصولات ما به بازار عرضه می‌شود متاسفانه شاهد نفوذ محصولات وارداتی به بازار هستیم بنابراین در چنین شرایطی است که مشکلات بسیاری بوجود خواهد آمد.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: دولت باید با اهتمام خود به طور جدی مانع از ورود کالاهای خارجی به بازار شود و در عین حال از تولیدات ملی حمایت کند.

سعادت با تأکید بر اینکه کالاهای چینی، بازار داخلی را تسخیر کرده متذکر شد: این کالاها ارزان قیمت و بی‌کیفیت هستند و از آنجایی که مردم قدرت خرید بالایی ندارند به استفاده از این دست از کالاها تن می‌دهند این‌ها مسائلی است که ما با آن مواجه هستیم و باید آنها را رفع کنیم.

استاندار آذربایجان غربی در پایان خاطر نشان کرد: یکی از مأموریت‌های جدی اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و رئیس جمهور حمایت از تولید داخل است و این مسئله در استان‌های کشور در حال بررسی و پیگیری است و امیدواریم بتوانیم با تلاش مسئولان دولت مشکلات موجود در این حوزه را رفع کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار