استاندار کرمانشاه به علاقه مندی کارآفرینان ترکیه ای برای سرمایه گذاری در کرمانشاه اشاره کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر رازانی گفت: با توجه به مشکلات امنیتی بسیاری که در کشور عراق پدید آمده است، طی این ماه ها افراد متعددی از کشور ترکیه برای سرمایه گذاری در کرمانشاه اظهار علاقه کرده اند. کرمانشاه برای آن ها از راه دسترسی خوبی به کشور عراق نیز برخوردار است.

وی افزود: در منطقه قصرشیرین یک منطقه ویژه اقتصادی چند هزار هکتاری ایجاد شده است که بستر مناسبی برای سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای صنعتی محسوب می شود و هم اکنون واحدهای سرمایه گذاری خوبی در همین مجموعه در دست احداث است.

وی گفت: ایران یک سرزمین نیمه خشک است و میزان بارش آن یک سوم متوسط دنیا است و در میزان تبخیر آنهم سه برابر میزان جهانی است.

دکتر رازانی تصریح کرد: در چنین شرایطی کرمانشاه با توجه به بارندگی خوب سالیانه و منابع آبی مناسب، مشکلی برای تأمین آب صنایع بزرگ مانند فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه های بزرگ آبی را ندارد که این یک مزیت قابل توجه برای سرمایه گذاری های بزرگ است.

وی افزود: منطقه غرب کشور و کرمانشاه یک مشکل تاریخی به نام عدم برخورداری از سیستم ریلی داشته است که خوشبختانه راه آهن کرمانشاه به ملایر در حال احداث است و تا خسروی ادامه خواهد یافت. رییس جمهور نیز فردا اخبار بسیار خوشحال کننده ای در این زمینه برای کرمانشاهیان دارند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.