جزئیات امضای تفاهم‌نامه میان خانه کتاب و انجمن سینمای جوان صبح امروز اعلام شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم امضای تفاهم‌نامه میان خانه کتاب و انجمن سینمای جوان صبح امروز در خانه کتاب با حضور مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب و فرخنده‌کیش رئیس انجمن سینمای جوان برگزار شد.
 
در این مراسم مجید غلامی جلیسه مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به آنکه یکی از اتفافات خوبی که سعی کردیم در این سال‌ها دنبال کنیم، استفاده از ظرفیت‌هایی برای ترویج کتاب و کتابخوانی است، اظهار داشت: از هفته کتاب در سال 93 انجام کارهایی برای ترویج کتاب و کتابخوانی آغاز شد. خوشبختانه در طول مسیر همکاری با سینما در این زمینه اتفاقات مختلفی افتاد. به دلیل آنکه معتقد بودیم سینما می‌تواند به ترویج کتاب و کتابخوانی کمک کند. سال گذشته با همت سینمای جوان اتفاق بسیار خوبی افتاد و آن ورود کتاب به فیلم سینمایی بود که ثمره آن هشت فیلم کوتاه و انیمیشن است.
 
وی افزود: در جشنواره فیلم کوتاه تهران روزی را به کتاب اختصاص دادیم. علی‌رغم نتایج فراوانی که از سال گذشته همکاری با سینما در زمینه کتاب داشت. سرمایه‌گذاری در حوزه سینمای جوان استفاده از کتاب را در شکل‌های مختلف مشخص کرد و بر روی نسلی علاقمند به کتاب و سینما تغییراتی به وجود آورد. امسال در سی و سومین دوره فیلم کوتاه تهران شاهد یک رویداد در حوزه سینما خواهیم بود.
 
مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به اینکه خانه کتاب و سینمای جوان برنامه‌هایی را در حوزه کتاب و کتابخوانی تدارک دیده است، بیان کرد: در جشنواره فیلم کوتاه دو روز تحت عنوان کتاب و سینما خواهیم داشت. برگزاری سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران، برگزاری بزرگداشت برای چهره سینمایی و ادبی ما که نقش متعالی برای سالیان سال در حوزه کتاب داشتند و نمایشگاهی تحت عنوان کتاب و سینما همزمان با افتتاح سی و سومین فیلم کوتاه تهران از برنامه‌های دیگر این حوزه است. خانه کتاب نیز از تولید فیلم‌هایی با موضوع کتاب و کتابخوانی، چهره‌ها و نویسندگان حمایت می‌کند.
 
جلیسه ادامه داد: جایزه بزرگ کتاب در جشنواره فیلم کوتاه به مبلغ 33 میلیون تومان می‌رسد. در این میان تنها 15 میلیون تومان جایزه بزرگ خواهد بود. روز کتاب و سینما نیز در 13 آبان ماه برگزار خواهد شد. قرار است با استفاده از ظرفیت‌های معاونت فرهنگی و حوزه نشر به سینمای جوان کمک کنیم و پیوندی میان کتاب و سینما به وجود بیاید. خانه کتاب حلقه واسط بین کتاب و انجمن‌های مرتبط با سینمای جوان خواهد بود.
 
در ادامه مراسم فرخنده کیش رئیس انجمن سینمای جوان با اشاره به آنکه که هر جا سینما به ادبیات ایرانی و اسلامی ورود پیدا کرده موفق‌تر بوده است و فیلمنامه پاشنه آشیل سینما و فیلم کوتاه محسوب می‌شود، بیان کرد: در این فکر هستیم که بتوانیم مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه را با کمک خانه کتاب برای اقتباس سینمایی فراهم کنیم. امسال برنامه‌ریزی‌ها در بخش جنبی جشنواره فیلم کوتاه تهران برای حوزه کتاب افزایش پیدا کرده است و فردی را برای مدیریت این بخش در نظر گرفته‌ایم. افتخار ما این است که کاندید فیلم کوتاه اسکار «ما در جهان» فیلمی ناشی از داستانی کوتاه برگرفته از فضای محیطی شهر رفسنجان بود. امسال یک موضوع با عنوان سینمای اقتباسی در جشنواره فیلم کوتاه تهران خواهیم داشت که به طور مستقل از جشنواره و در کنار آن برگزار می‌شود.
 
رئیس انجمن سینمای جوان اظهار داشت: در زمینه داوری سینمای اقتباسی باید داوری یک نگاه تلفیقی داشته باشد و از دوستان در بخش فرهنگی خانه کتاب نیز استفاده می‌کنیم. بخش کارشناسی را دوستانمان در خانه کتاب برای آثار اقتباسی انجام می‌دهند و انجمن سینمای جوان کار میدانی را در حوزه تولید انجام خواهد داد. خانه کتاب به تجهیز کتابخانه‌های دفاتر 60 گانه انجمن سینمای جوان پرداخت و امیدواریم همکاری ما با خانه کتاب ادامه پیدا کند. علاوه بر جشنواره یک جریان مستمر برای همکاری میان خانه کتاب و سینمای جوان انجام خواهد شد. در کنار تجهیز کتابخانه‌ها تولید فیلم از کتاب نیز اتفاق می‌افتد. امیدواریم این همکاری جرقه‌ای برای برگزاری جشنواره فیلم اقتباسی باشد. چه از باب نیازی که سینما به این حوزه دارد و چه از باب نگاه آن که می‌تواند نگاه کسانی را که به سینما به عنوان یک ابزار جانبی نگاه می‌کنند، تقویت کند.

 
انتهای پیام/
 
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار