عباسی در نطق میان‌دستور:

حمایت از جبهه مقاومت و توسعه فناوری موشکی مانع تحقق برجام نیست

عضو کمیسیون آموزش گفت: حمایت از جبهه مقاومت و توسعه فناوری موشکی مانع تحقق برجام نیست از قضا عامل اجرای برجام است.

عباسی
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش با اشاره به حوادث و رخدادهای  اخیر در عرصه بین المللی گفت: در چند روز اخیر شاهد حوادث زیادی در صحنه بین‌المللی هستیم که در رأس آن باید به موضوع تروریسم اشاره کنم.

وی ادامه داد: امروز نه فقط عراق و سوریه بلکه دنیا در آتش تروریسم می‌سوزد حوادث روزهای اخیر فرانسه نشان داد تروریسم مرز نمی‌شناسد پس غرب باید عملکرد خود را در قبال تروریسم مورد بازبینی قرار دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: غرب مسئولیت خود را در گسترش تروریسم بپذیرد، آنچه اتفاق افتاد نتیجه تقسیم تروریسم به خوب و بد و نتیجه تعریف نادرست مفهوم تروریسم است.

وی افزود: آنها از یک طرف ایستادگی به حق حزب‌الله و حماس را در برابر اشغالگران متجاوز صهیونیسم ترور می‌نامند و از طرف دیگر چشم خود را بر کانون‌های ترور و حمایت از تروریسم منطقه می‌بندند و برای حمایت از منافقین در کشور خود همایش برگزار می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه هر کس باد بکارد طوفان درو می‌کند، در ادامه اظهار داشت: اتفاقات اخیر حاصل اخلاق دوگانه غرب در برابر تروریسم است گروه تکفیری داعش با حجم بزرگ عملیاتی خود در عراق و سوریه دارای گلوگاه‌های بزرگ تأمین پول و سلاح است. آیا شناسایی و نابودسازی این گلوگاه‌ها برای غرب ممکن نیست. قطعا تروریسم بدون حمایت غرب به سرکردگی آمریکا به اینجا نمی‌رسید و تا این حجم گسترده دوام و بقا نخواهد یافت.

وی ادامه داد: نکته دیگر آنکه یکسال از برجام می‌گذرد این جانب ضمن ارج گذاشتن به تلاش‌های طاقت فرسای تیم مذاکره کننده دستاورد مذاکرات را از حدود انتظارات بسیار پایین‌تر می‌دانم، مذاکرات برای رفع تحریم بود نه رفع خطر جنگ، آنها اگر با جنگ می‌توانستند به اهداف خود برسند هرگز پای میز مذاکرات نمی‌نشستند گروه 1+ 5 تنها به تعهدات خود در برجام عمل نکرده است بلکه با لجاجت درصدد است تا موضوعات جدیدی مانند حمایت از جبهه مقاومت، برنامه موشکی را به برجام پیوند بزند.

نماینده مردم رودسر با اشاره به اینکه برای مقابله با این کار، عقب‌نشینی کار درستی نیست خاطر نشان کرد: بلکه در نقطه مقابل تقویت پایه‌های اقتدار نظام راهکار است حمایت از جبهه مقاومت و توسعه فناوری موشکی مانع تحقق برجام نیست از قضا عامل اجرای برجام است.

وی افزود: دشمن زمانی از زیاده خواهی دست بر می‌دارد که ما را در موضع قدرت ببیند این طبیعت استکباری است، با عقب‌نشینی طرف مقابل جلو می‌آید و با ایستادگی طرف عقب می‌نشیند، آنها برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی همچنان بر نقاط آسیب پذیر اقتصاد کشور چشم دوخته‌اند. اقتصاد ما  نقاط آسیب‌پذیر فراوان دارد و هر نقطه آسیب‌پذیر می‌تواند بهانه‌ای برای باج خواهی باشد.

عباسی با بیان اینکه چاره کار اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: همان نسخه شفابخش که به حق مقام معظم رهبری برای اقتصاد کشور و دفع خطر و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی تجویز کرده‌اند. اقتصاد مقاومتی نیازمند فکر، اراده و عمل است همه قوا باید با وفاق و وحدت و همدلی در عرصه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی حاضر شوند و با نادیده گرفتن سلایق شخصی و سیاسی و جناحی نسبت به فراهم‌سازی عوامل و رفع موانع با همت کوشش کنند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعات در اقتصاد مقاومتی مسأله تولید است که فقط به اقتصاد محدود نمی‌شود و دارای تأثیرات فرهنگی و امنیتی فراوانی است متاسفانه چرخ تولید به دلایل مختلف به درستی نمی‌چرخد بانک‌ها دارای ساختار متناسب با ساختار تولید نیستند نظام پولی کشور در مسیر حمایت از تولید حرکت نمی‌کند بهره بالای بانکی هزینه تولید را بسیار بالا برده است از طرف دیگر قاچاق کالا مانند موریانه به جان تولید داخل افتاده است آگر آغوش باز برخی از مدیران نبود کالاهای خارجی با این حجم عظیم از طرف مبادی رسمی و غیررسمی وارد کشور نمی‌شد و بر سر تولید داخل خراب نمی‌شد.

عباسی خاطر نشان کرد: جوانان جویای کار با تحصیلات بالا موقعیت ممتازی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است نمونه بارز تولیدات داخلی وضعیت محصولات کشاورزی از جمله برنج و چای می‌باشد که هر ساله در زمان تولید و عرضه انگیزه و توان کشاورزان را از آنان می‌گیرد در بخش برنج اراده جدی برای خودکفایی وجود ندارد واردات بی‌رویه برنج و ایجاد بازار آشفته فرصت انتخاب را از مصرف کننده گرفته است و نارضایتی کشاورزان و تولیدکنندگان را به دنبال دارد افزایش صددرصدی قیمت برنج به جیب چه کسانی سرازیر می‌شود مسئول این ناامنی در تولید عرضه و مصرف چه کسی است کدام وزارتخانه و سازمان می‌باشد در بخش چای قصه پر غصه دو دهه اخیر در سرنوشت بیش از 150 هزار چای‌کار و بیش از 500 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم کماکان با آسیب جدی مواجه می‌باشد. 

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار