طرح تفصیلی قشم در3 بازه زمانی کوتاه، میان و بلند مدت با ارتقاء جایگاه قشم در سند چشم انداز ایران 1404 اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قرارداد طرح تفصیلی شهر قشم اردیبهشت امسال توسط کمیسیون ماده 5 سازمان منطقه آزاد قشم با هدف توسعه سریع این شهر، به تصویب رسیده است. اجرای طرح تفصیلی قشم در3 بازه زمانی
زین افزا  افزود:در برنامه توسعه کوتاه مدت این طرح با رویکرد درونی، فعالیت بر روی زمین های بایر، ابنیه مخروبه و متروکه و همچنین مرمت و به سازی بافت قدیم شهر قشم انجام می شود.
وی گفت:در توسعه میان مدت این طرح زمین های بلافصل پیرامونی با رعایت ضوابط مورد ارزیابی قرار می گیرد و در مرحله بلند مدت با توجه به پتانسیل های طبیعی و ایجاد ارزش افزوده در صنعت گردشگری قشم، این طرح دنبال خواهد شد.
مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم  افزود: زمین های سواحل جنوبی شهر قشم با قابلیت ها و پتانسیل های طبیعی و ویژه بستر مناسبی برای توسعه خلاق و پایداری شهری است.
زین افزا گفت: برنامه ریزی کاربری ها در طرح تفصیلی قشم در زمینی به مساحت یک هزار و 761 هکتار و در5 ناحیه صورت گرفته است.
مدیر معماری و شهرسازی سازمان منطقه آزاد قشم  افزود:سطوح طرح تفصیلی قشم دارای دو سطح بافت پر و سطح بافت خالی است که مساحت سطح پر این طرح یک هزار و 64 هکتار  و مساحت سطح بافت خالی آن نیز 697 هکتار است.
طرح جامع عبارت است از طرحی که براساس معیارها و ضوابط کلی ، نحوه استفاده از زمین های شهری در سطح محلات مختلف شهر و موقعیت و مساحت دقیق زمین ،  نوسازی و توسعه حل مشکلات شهری در آن تعیین می شود .
انتهای پیام/ف

برچسب ها: اجرا ، طرح تفصیلی ، قشم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.