استاندار خراسان رضوی گفت: کارآفرینان، قهرمانان ملی عرصه ی اقتصاد کشورند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: اگر صاحبان تریبون به جای دیدگاه کمک رسانی به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی؛ نگاه جناحی و حزبی به این دستورالعمل داشته باشند، هرگز در پیاده سازی این سیاست ها موفق نخواهیم بود.

وی افزود: امروز بالاترین مسئول این نظام یعنی رهبر معظم انقلاب، دستور اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک تکلیف ابلاغ کرده اند و قوای سه گانه و همه بخش های دولتی و خصوصی آماده اجرای این سیاست ها با همکاری یکدیگر هستند.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، بهترین فرصت برای رونق اقتصادی به وجود آمده و هیچ بهانه ای از مدیر دولتی پذیرفته نیست که از انجام کاری در حد توان خود در این حوزه سر باز زند.

رشیدیان اظهار داشت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، رفع موانع تولید و رسیدن به اقتصاد تولید محور در گرو همکاری همگان اعم از مردم، مسئولان دولتی و بخش خصوصی است.

وی تصریح کرد: برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی بانک ها نیز باید به جای نگاه سرمایه گذاری ربا انگارانه، به فکر مشارکت با سرمایه گذاران دلسوز اقتصاد کشور باشند و فقط خود را در منافع این سرمایه گذاری شریک ندانسته و در مواقع بروز مشکلات اقتصادی نیز آنان را همراهی کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر اقتصاد کشور دانش بنیان نشود و براساس مزیت های اقتصادی شکل نگیرد، کالای تولید شده کیفیت و قیمت و بهره وری مناسب نداشته باشد و نگاه به اقتصاد آینده نگرانه نشود، هرگز رونق در تولید محقق نمی شود.

رشیدیان گفت: مبارزه با قاچاق کالا صرفا وظیفه نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و دستگاه های دولتی نیست و نمی توان تنها در مرزها از ورود کالای قاچاق جلوگیری کرد.

وی افزود: زمانی می توان پدیده قاچاق کالا در کشور را از بین برد که صاحبان تریبون در حوزه فرهنگ سازی به گونه ای عمل کنند که اصناف و مصرف کنندگان دیگر خود راغب به فروش یا استفاده از کالای قاچاق نباشند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اتحاد و وحدت کلمه آحاد مردم در رونق اقتصادی گفت: هر مدیر واحد صنعتی که در شرایط فعلی اقتصاد کشور واحد خود را فعال نگه داشته و اشتغال آن را حفظ کرده است، یک قهرمان ملی است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از 53 کارآفرین برتر خراسان رضوی در بخش های مختلف تولیدی قدردانی شد و برای نخستین بار از کارت کارآفرینی که دارای مزایای ویژه برای تولیدکنندگان است؛ رونمایی و به کارآفرینان برتر امسال خراسان رضوی اهدا شد.

انتهای پیام//


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.