یک روان شناس گفت:تست های اینترنتی اطلاعات درستی درباره تیپ شخصیتی به شما نمیدهد.

امیرهوشنگ مهدیار در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:به طور کلی عامیانه کردن علم کاری غیر اصولی است و روان شناسی هم از این قاعده مستثنی نیست و تست های موجود در فضای مجازی همین هدف را دارد که بسیار نامناسب است.

وی درباره تست هایی که در حال حاضر در اینترنت وجود دارد اظهار کرد:تنها 10 درصد از این تست ها قابل اعتماد هستند و در بقیه موارد اطلاعات درستی را به شخص نمی‌دهد ولی متاسفانه ،به علت جذابیت زیادی که اینگونه تست ها دارد مردم جلب آنها می‌شوند.

مهدیار افزود :مشکل بزرگ این تست ها این است که به تمام جنبه های شخصیتی فرد توجه ندارد و به همین علت اطلاعات جامعی را به فرد در خصوص شخصیت خود نمیدهد.

وی درباره راه های شناخت تیپ شخصیتی هر فرد گفت:امروزه در علم روانشناسی روز دنیا تیپ های شخصیتی را بررسی نمی‌کنند بلکه به شناخت صفات میپردازند .صفاتی مانند باهوش بودن،زودرنج بودن و خوشحال بودن و...را بررسی میکنند که حدود 4000 صفت می شود و با شناخت صفات بد با تکنیک های روانشناسی سعی در بهبود آنهاداریم.

وی هم چنین یادآور شد:خوشبختانه امروز به تیپ های شخصیتی به خوبی توجه می شود  و ذکر این نکته ضروری است که اگر تیپ شخصیتی خود را به خوبی بشناسیم می‌توانیم فردی که مناسب ماست را برای ازدواج پیدا کنیم که این نشان از اهمیت شناخت تیپ های شخصیتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار