ساختمان جدید مرکزجامع توانبخشی سالمندان امداد کیمیای بیرجند در پنجمین روز از هفته بهزیستی افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  مدیر کل سازمان بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه کار و فعالیت در بهزیستی،بسیار مقدس و ارزشمند بوده و انجام امورمربوط به معلولان و نیازمندان در جامعه از قداست بالایی برخوردار است ، گفت: آموزش،آگاه سازی و فرهنگ سازی خانواده ها جهت کاهش نرخ معلولیت ها و آسیب های اجتماعی مهمترین رویکرد بهزیستی است.

عزیزی با اشاره به اینکه کارو خدمت در بهزیستی یک عمل بسیار ارزشمندی است که برکات و اثرات فراوانی به دنبال دارد ، افزود: خدمت باید صادقانه و با نیت خیر صورت بگیردکه به طوریقین،اجرو مزد بالایی به همراه دارد.

وی سرانه ای که در کشور برای معلولان تعریف شده را بسیار ناچیز دانست و اضافه کرد: موسسات مردم نهاد و جامعه خیرین می توانند یاری رسان خوبی برای بهزیستی در این زمینه باشند.

وی مددجویان بهزیستی را به عنوان آسیب پذیرترین افراد جامعه یاد کرد ، وگفت: در مراکزی که سالمندان نگهداری می شوند و یا سایرمراکز معلول پذیر تحت نظارت سازمان بهزیستی؛ تقریبا ما آورده ای از سمت مددجویان این سازمان در حوزه های مختلف نداریم.

 عزیزی گفت: اگرچه حل مشکلات معلولان و مددجویان بهزیستی شاید به دست یک ارگان حل نشود آنچه مهم است آن است که باید همه دستگاه ها و افراد، دست در دست هم داده و گوشه ای از بار مشکلات این بزرگواران را عهده دارشوند.

انتهای پیام /غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.