سازمان هوا‌شناسی استان خوزستان پیش بینی خود را از وضعیت آب و هوایی استان در هفته جاری در بولتنی ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در سطح زمین تغییرات فشار هوا طی امروز سبب وزش باد قابل ملاحظه با انتظار برخاستن گردوغبار محلی برای مناطق غرب ، مرکزی و جنوبی استان خواهد شد.

در تراز میانی جو تا اوایل روز یکشنبه پرارتفاع جنب جاره بر روی استان فعال می باشد که سبب ثبت دماهای حدود 50 درجه سانتیگراد تا فردا خواهد شد. لازم به ذکر است در اواخر هفته مجددا پرارتفاع جنب حاره بر روی استان تقویت خواهد شد.

در سطح زمین نیز طی امروز و فردا با توجه به تغییرات فشار هوا شاهد وزش باد های قابل ملاحظه با انتظار برخاستن گردوغبار بویژه در مناطق غرب، مرکزی و جنوبی استان خواهیم بود.
همچنین از روز دوشنبه به بعد افزایش رطوبت در استان و بویژه شهرهای ساحلی استان پیش بینی می شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: این احتمال بیشتر وجود دارد که دمای هوای خوزستان در این هفته به بیش از 50 درجه سانتی‌گراد برسد.

کوروش بهادری با بیان این‌که هشدارهایی در خصوص افزایش دمای هوا در خوزستان به ستاد بحران استان ارایه شده است، افزود: این موارد از سوی ستاد بحران استان به مجموعه بهداشت و درمان و همچنین اورژانس اعلام شده و در حال حاضر اورژانس و بیمارستان‌های استان جهت مقابله با گرمازدگی افراد آماده هستند.

همچنین سازمان هواشناسی استان خوزستان وضعیت آب و هوای استان را برای فردا یکشنبه 27 تیرماه نیز صاف همراه با وزش باد قابل ملاحظه و غبارمحلی و در بعد از ظهر با انتظار برخاستن گرد و غبار در غرب و مرکز وجنوب استان پیش بینی کرده است.

در شبانه روز گذشته امیدیه با 50.2 و ایذه با 25.6 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

گفتنی است حداکثر دمای هوای اهواز برای امروز به 48 و حداقل به 32 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.