یزد؛

افتتاح مجتمع کارگاهی تولیدی حمایتی غدیر

مجتمع کارگاهی تولیدی حمایتی غدیر با اشتغال‌زایی 65 نفر با حمایت سازمان بهزیستی با حضور مسؤولان استانی و معاون سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شد.

افتتاح مجتمع کارگاهی تولیدی حمایتی غدیربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حسین نحوی‌نژاد صبح امروز در آیین افتتاح مجتمع کارگاهی تولیدی حمایتی غدیر بهزیستی یزد اظهار داشت: این مجتمع کارگاهی تولیدی حمایتی غدیر با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریال توسط بخش غیردولتی با اشتغال‌زایی 65 نفر با حمایت سازمان بهزیستی با حضور مسؤولان استانی و معاون سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شد.

وی سازمان بهزیستی را پیشگیری از معلولیت‌ها دانست و گفت: معلولیت‌های اکتسابی ناشی از تصادفات و حوادث و بیمارها در جامعه را نمی‌توان حل کرد.

وی ادامه داد: با این وجود سازمان بهزیستی از جمله سیاست‌ها و راهبردهای خود را در زمینه پیشگیری و توان‌بخشی معلولان قرار داده است.

معاون توانبخشی رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه این سازمان در زمینه توان‌بخشی آموزش‌های لازم را برای جامعه هدف دنبال می‌کند، گفت: بر اساس سیاست‌های این نهاد خدمت‌رسان، معلولان با توجه به علایق خود می‌توانند آموزش‌های حرفه‌ای را فرا بگیرند و به چرخه عادی در جامعه بازگردند.

وی با تأکید بر اینکه ایجاد استانداردهای خدمات‌رسانی و توانمندسازی معلولان موجب پویایی در جامعه هدف در کنار سایر شهروندان خواهد شد، اظهار داشت: هنگامی که نقصی در وضعیت جسمی یک فرد رخ می‌دهد باید او را توانمند کرده و به چرخه اقتصاد بازگردانیم که این کار از طریق تأمین استانداردها در زمینه خدمات این نهاد صورت خواهد پذیرفت.

نحوی‌نژاد توجه و رسیدگی به مقوله توان‌بخشی و توانمندسازی را از حقوق اولیه معلولان برشمرد و تصریح کرد: توان‌بخشی یک معلول جسمی در زمانی که به جامعه بازگشت کند و زندگی عادی خود را سپری کند موجب رونق اجتماع در حوزه اقتصاد خواهد شد و نوعی توسعه را به همراه دارد.

معاون توانبخشی رئیس سازمان بهزیستی راه‌اندازی کارگاه‌های اشتغال حمایت در کشور از سوی سازمان بهزیستی را در راستای تحقق اهداف و سیاست‌های حمایتی این نهاد از معلولان دانست و گفت: راه‌اندازی این کارگاه‌ها در برخی از استان‌ها به تازگی کلید خورده و در برخی دیگر راه‌اندازی شده است.

مجتمع کارگاهی تولیدی حمایتی غدیر با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد ریال توسط بخش غیردولتی با اشتغال‌زایی 65 نفر با حمایت سازمان بهزیستی با حضور مسؤولان استانی و معاون سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.