استاندار کردستان گفت: اگر نظام بانکی کشور اصلاح شود، اهداف مورد نظر در حوزه سیاست اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود.

یونسیعبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار وزارت کشور گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ابلاغیه معاون اول رئیس جمهور به منظور تطبیق برنامه دستگاه‌های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی ضرورت امروز جامعه ما است و برای اینکه مشکلات عدیده موجود در حوزه اقتصاد رفع شود باید تلاش کنیم سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی محقق شود.

وی با بیان اینکه براساس دستور مقام معظم رهبری ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده، متذکر شد: زمانی که برای اقتصاد مقاومتی ستاد فرماندهی در نظر گرفته شده این بدان معناست که باید کاری ویژه و فوق‌العاده انجام گیرد تا به سرعت مشکلات کشور حل شود.
 
استاندار کردستان افزود: فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی بر عهده آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است و در استان‌ها هم همین ستاد با مسئولیت استانداران به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی شکل گرفته و سازمان‌های ذیربط در آن نقش موثری دارند. طبیعتا نقش اول در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان‌ها برعهده استانداران است که البته با کمک اعضای ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان و حمایتی که از مرکز صورت می‌گیرد می‌توان این سیاست‌ها را محقق کرد.

زاهدی با بیان به اینکه در تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی چند مسئله اساسی باید مورد توجه قرار گیرد خاطرنشان کرد: با هماهنگی همه دستگاه‌ها و نهادها باید دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس جمهور در این زمینه مورد توجه قرار گیرد همچنین باید تلاش کنیم تمام سیاست‌‌های کشور به سوی اهداف اقتصاد مقاومتی هدایت شود و در این راستا ضروری است تمام برنامه‌ریزی‌های اقتصاد کشور را در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی منطبق کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: متاسفانه در کشور قوانین و مقررات دست و پا گیری وجود دارد که باعث شده مشکل پیچیده‌ای در امر تولید و سرمایه‌گذاری و همچنین اشتغال در کشور شکل بگیرد همچنین باید تدابیری اندیشید که مراجعات مردم برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی سهل‌الوصول شود.

استاندار کردستان در ادامه افزود: باید گفت این مسئله البته مهمترین اقدام ستاد اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید بنابراین باید با همکاری مجلس شورای اسلامی و سایر ارگان‌های نظارتی، موانع تولید و رشد اقتصادی شناسایی و اصلاح شوند تا به این شکل گامی اساسی در جهت تولید و ایجاد اشتغال در کشور برداشته شود.

زاهدی سیاست‌های نظام بانکی کشور را در راستای رونق بخش تولیدی ندانست و متذکر شد: معتقدم نظام بانکی کشور به گونه‌ای طراحی شده که هدفش تولید و کمک به بخش تولید نیست. پس از اصلاحات اراضی در سالهای گذشته، بانک‌های زیادی در کشور ایجاد شد که هدفی غیر از تولید داشتند اما به اعتقاد بنده نظام بانکی کشور باید اصلاح شود تا اهداف مورد نظر قابل حصول باشد. اخیرا با اعلام آقای سیف، مدیر کل بانک مرکزی اصلاح نظام بانکی آغاز شده و با این اقدام می‌توان این نظام را به سمتی هدایت کرد که هدفش تجهیز منابع برای تولید در کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان‌ها در کشور باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: ما کشوری پهناور، اقلیم و آب و هوای مختلفی داریم. هر استان دارای ظرفیت‌های خاصی از جمله صنعتی،کشاورزی، گردشگری و صادرات تولید برای صادرات است که در سیاست‌ها این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار کردستان در پایان خاطرنشان کرد: اختیارات استانداران و مدیران استانی باید افزایش یابد. اگر هر تصمیمی که در استان اتخاذ می‌شود مجددا در تهران، وزارت‌خانه‌ها و سازمانهای مختلف مورد رسیدگی قرار گیرد، زمان زیادی از دست می‌رود که این مسئله از نظر بنده بسیار حائز اهمیت است اما باید گفت دولت به این امر توجهی ویژه دارد و به تدریج در صدد افزایش اختیارات استانداران است تا بتوانیم به کمک مدیران با سرعت بیشتری تصمیمات را اتخاذ و اجرایی کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار