تولیت آستان قدس رضوی گفت: با بهره گیری از فناوری های اطلاعات، علاوه بر تسهیل خدمت رسانی، می توانیم منشأ خدمات بهتر و عادلانه تری برای زائران بارگاه منور رضوی باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونین وی افزود: در عرصه های مختلف خدمت به زائران بارگاه مطهر حضرت رضا(ع) و بطور مثال توزیع فیش غذای مهمانسرای حضرت رضا(ع) که تاکنون با زحمت زیاد در هتل ها و اماکن اقامتی زائران صورت می گرفت، می توان با استفاده از فناوریهای نوین اطلاعات و ارتباطات، سرعت، دقت و عدالت محوری را بیش از پیش در اینگونه امور مهم و مورد توجه زائران رعایت کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که هیچ دست ساخته بشر، سرعت تسری و پیشرفتی همچون دنیای مجازی را تجربه نکرده است، خاطرنشان کرد: امروز دنیای دیجیتال و فضای مجازی تمام لایه های زندگی فردی و اجتماعی انسانها را تحت تأثیر قرار داده و اگر در این مقوله توانمند نشویم، باید همواره چشم به دست دیگران داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی همچنین افزود: آستان قدس رضوی به نوبه خود آمادگی دارد با همیاری در ایجاد و گسترش سامانه های کاربردی دیجیتال در حوزه زائر و زیارت، زمینه بهره مندی بهتر زائران داخل و خارج کشور را از برنامه های حرم مطهر رضوی فراهم نماید.

همچنین در ابتدای این جلسه دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن ارائه گزارشی از اقدامات وزارت متبوع خود گفت: مشهد مقدس و بویژه آستان قدس رضوی از اولین مراکزی است که به مرکز ملی ارتباطات متصل شده و آمادگی داریم زمینه حضور جدی تر این نهاد را بویژه در بحث محتوای فضای مجازی و شبکه ملی ارتباطات فراهم نماییم.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: زایران ، رضوی ، خدمت رسانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.