کشاورزان مازندران اجازه بهره برداری از چاه های مجاز کشاورزی را فقط برای یک کشت در سال دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون بهره برداری شرکت آب منطقه مازندران گفت : انجام کشت دوم از آب زیر زمینی به منزله اضافه برداشت از چاه تلقی می شود و کشاورزان مجاز به بهره برداری از آب زیر زمینی برای کشت دوم نیستند .

امیر هوشنگ پاشا با بیان اینکه درصدور پروانه بهره برداری از چاه های استان در بخش کشاورزی میزان بهره برداری و نوع کشت قید شده است افزود: با نادیده گرفتن این هشدار با توجه به روند توسعه کشت دوم در استان و بهره برداری از اب زیر زمینی آسیب جدی به سفره وارد می شود .

وی گفت : با توجه به محدودیت آب زیر زمینی و همچنین بسته شدن دریچه های آب کشاورزی سدها پس از پایان فصل زراعی و ذخیره سازی آب برای سال زراعی آتی ، انجام کشت دوم نیازمند هماهنگی با امور منابع آب در شهرستان هاست .

وی با بیان اینکه با آغاز طرح تعادل بخشی از ابتدای امسال تا کنون 18 هزار حلقه از منابع آبی استان از جمله چاه ها آمار برداری شد افزود: بر اساس برنامه ریزی تا پایان سال اطلاعات 132 هزار منابع آبی استان جمع آوری و در سامانه ای ذخیره خواهد شد.

معاون بهره برداری آب منطقه ای مازندران از بهره برداران به ویژه شورای اسلامی روستاها و دهیاران خواست با گروه آمار برداری و گشت بازرسی شرکت همکاری تا اطلاعات آب استان به دقت جمع آوری و در برنامه ریزی منابع آب مورد استفاده قرار گیرد .

وی تعداد چاه های کشاورزی استان را 80 هزار حلقه بر شمرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار