با این ترفندها درپیچ و خم زندگی مشترک همسرتان را عاشقانه همراهی کنید!

زن و شوهر ممکن است روزهای سختی در پیش داشته باشند. با این حال، راهکارهایی برای مقابله با سختی‌ها و چالش‌های پیش رو وجود دارد.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ افراد گاهی تصور می‌کنند عشق حرف اول را در زندگی زناشویی می‌زند و در صورتی که این عنصر میان زوجین وجود داشته باشد، زندگی مشترک بسیار راحت پیش می‌رود. زمانی که زندگی روی جدی خود را به این افراد نشان می‌دهد، پی به اشتباه خود برده و با خود می‌گویند: ای کاش مسائل مهمتری را قبل و حین زندگی مشترک در نظر می‌گرفتیم.

با این ترفندها درپیچ و خم زندگی مشترک همسرتان را عاشقانه همراهی کنید!
روانشناسان در این خصوص می‌گویند: درست زمانی که سیلاب مشکلات به زندگی مشترکت سرازیر می‌شود، باید همواره به یاد داشت که تلاش برای حفظ شادابی و ثبات زندگی زناشویی را می توانید به عنوان فرصتی برای رشد و تقویت روحیه همکاری و عشق واقعی مورد استفاده قرار داد.

هنگامی که مشکلی خاص مقابل همسرتان (یا بهتر است بگوییم زندگی مشترکتان) قد علم کرد، رعایت 5 نکته زیر بسیار چاره‌ساز است:

1.به جای این که به همسرتان صرفاً راه‌حل پیشنهاد دهید، سعی کنید او را ترغیب کنید

گاهی آنچه همسرتان از شما می خواهد تشویق و حمایت همه‌جانبه است. در چنین مواقعی به جای تلاش برای رفع مشکل، تنها کافی است به او روحیه دهید. با این کار زمینه لازم را برای ایجاد موقعیت‌ها و راهکارهای حل مشکل فراهم خواهید کرد. سعی کنید شنونده خوبی برای همسرتان باشید.

2.در رویارویی با "تمامی" مشکلات همسر خود را همراهی کنید

اصولاً پس از ازدواج با چالش‌های "مشترکی" سر و کار دارید. در چنین شرایطی برای حل مشکلات باید همکاری کرد. البته گاهی ممکن است همسرتان با مسئله کاری خاصی مواجه شود که بالطبع او را بیشتر درگیر می‌کند. پیشنهاد می کنیم به دنبال یافتن راه‌حلی برای سبک کردن بار مشکلات همسرتان باشید.

یک روانشناس در این خصوص می گوید: زن و شوهر باید مثل دو بال یک پرنده عمل کنند تا مسیر را با موفقیت طی کنند.

3.با هم دعا کنید
در کتاب «خبرهای خوش در مورد ازدواج» نویسنده به تحقیقات جالبی در خصوص عوامل موثر بازدارنده از طلاق اشاره می‌کند. گفته می‌شود، زوجین در صورتی که به صورت مستمر با هم به عبادت و راز و نیاز بپردازند به احتمال کمتری از هم جدا می شوند.

بر اساس نتایج تحقیقات، دعا و عبادت به صورت مشترک صرفاً عاملی برای جلوگیری از طلاق نیست، بلکه راهی برای نزدیک تر شدن به دل همسر و آرامش درونی او محسوب می شود.
فراموش نکنید ایمان تنها یک حس درونی نیست، بلکه انتخابی برای اعتماد به خدا است؛ حتی در مواقعی که گذر از جاده پیش رو غیر ممکن به نظر رسد.

4.احساسات همسرتان را کاملاً درک کنید
زمانی که مشکلی به وجود آمد، سعی کنید روحیات و احساسات همسرتان را در نظر بگیرید؛ مخصوصاً هنگامی که خستگی راه تاب و توانی برای او باقی نگذاشته باشد. با او بیشتر از حد معمول مهربان باشید و با صبر و علاقه با وی رفتار کنید. در هر تصمیمی که می‌گیرید و هر واژه‌ای که به کار می‌برید، احساسات همسرتان باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

5.از یکدیگر ناامید نشوید
به یکدیگر ایمان داشته باشید. راز موفقیت در زندگی زناشویی در تسلیم نشدن و اعتماد به توانایی‌های همسر است. ادامه دادن در پستی و بلندی‌های زندگی علاقه زن و شوهر را به یکدیگر دوچندان می‌کند.

یکی ازصاحب‌نظران می‌گوید: ازدواج یعنی قفل کردن دو قلب به یکدیگر و دور انداختن کلید برای همیشه.

منبع: Sixseeds.patheos.com

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۶ تير ۱۳۹۵
مشکل مالی حل بشه بقیه خود میدونن چطورحل کنن
آخرین اخبار