۶ هزار تعاونی مختلف در استان فارس فعال هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیر کل  تعاون ، کار و رفاه تامین اجتماعی استان فارس گفت: در این تعاونی ها 3 میلیون نفر عضو هستند که بدون احتساب اعضا تعاونی های سهام عدالت، این تعداد به ۹۰۰هزار نفر می رسد.
به گفته مختاری این اعضا در انواع تعاونی ها تولیدی در بخش های کشاورزی ،صنعت، خدمات و تعاونی ها رفاهی شامل تعاونی های مصرف ، مسکن و اعتبار سازمانها و کارخانه ها هستند.
 
وی با بیان اینکه اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با هدف تامین سلامت نیروی انسانی شاغل در واحد های صنعتی، تولیدی، خدماتی، كشاورزی و معادن کشور تاسیس شده است افزود: تشکیل و ثبت تشکلات کارگری و کارفرمایی، انجام بازرسی از کارگاه ها و برگزاری دوره های آموزش عمومی تنها بخشی از کارکردهای این نهاد است.
مختاری  به برخی برنامه های اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در راستای شعار سال اشاره کرد و گفت :تلاش در راستای پیاده سازی طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها، ارائه مشاوره صحیح به کارگر و کارفرما در زمینه مقررات کار و اجرای طرح کاج(پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید) از جمله برنامه هایی است که با هدف نهادینه سازی فرهنگ اسلامی ایرانی کار در کارگاه ها اجرا می شود.
مدیر کل تعاون ، کار و رفاه تامین اجتماعی استان فارس تصریح کرد: در راستای بهتر شدن کیفیت کار در این بخش از تحقیقات و پایان نامه های دانشجویی در حوزه تعاون حمایت می شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار