رییس سازمان امور دانشجویان با بیان ضرورت پایش سلامت جسمانی دانشجویان از میانگین اندازه های قامتی و اسکلتی دانشجویان دختر و پسر خبر داد.

 مجتبی صدیقی رییس سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: طبق تحقیقات انجام شده روی هفت هزار و 200 دانشجوی دختر و پسر به این نتیجه تقریبی رسیدیم که دانشجویان ما اندکی با استانداردهای لازم جسمانی فاصله دارند.

وی با بیان اینکه قصد دارند این تحقیق را روی جامعه بالاتری از  دانشجویان انجام دهند تا نتایج نهایی و کاملتری حاصل شود، ادامه داد: طبق ارزیابی ها میانگین وزن پسران دانشجو 69 و دختران دانشجو 58 کیلوگرم است.

صدیقی درباره دیگر نتایج عنوان کرد: میانگین قد و اندازه دور کمر و لگن پسران به ترتیب  174.7 و 0.74  و این میانگین برای دختران به ترتیب 161  و 0.77 سانتی متر است. لذا میانگین اندازه دور کمر و لگن نشان می دهد که تجمع بافت چربی در ناحیه شکمی در دختران بیشتر از پسران دانشجو است.

رییس سازمان امور دانشجویان درباره مقایسه BMI آنها نیز گفت: شاخص توده بدنی و چربی کلی دانشجویان دختر 22.85 و پسر 22.64 است در حالیکه استاندارد این BMI بین 18.5 تا 25 و مطلوب آن 22.5 در نظر گرفته می شود.

وی اظهار داشت: عمده ناهنجاری های قامتی و اسکلتی پسران دانشجو در اندام های فوقانی، شانه نابرابر و در اندام های تحتانی پای پرانتزی است.

صدیقی ادامه داد: این عمده ناهنجاری ها برای دختران در اندامهای فوقانی، گودی کمر و در اندامهای تحتانی، کف پای صاف، زانوی ضربدری و وضعیت ساق پا بیشتر دیده می شود.

رییس سازمان امور دانشجویان یادآور شد: به منظور رسیدن به استنانداردهای جسمانی مطلوب تشکیل واحدهای ارزیابی تندرستی و مشاوره ورزش دانشگاهی ضروری به نظر می رسد چرا که می تواند در پایش سلامت جسمانی دانشجویان بخصوص در بدو ورود آنها به دانشگاه  و تشکیل شناسنامه تندرستی برای ترکیب بدنی و آمادگی و جسمانی کمک کننده باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار