مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنج کشور از افزایش 68 درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی خبر داد.

افزایش 68 درصدی خرید تضمینی گندم در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ایرج حسن‌پور در بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی که با موضوع بررسی مسائل و مشکلات خرید تضمینی محصولات کشاورزی به‌ویژه غلات تشکیل شد با اشاره به گندم خریداری‌شده از کشاورزان و میزان ذخیره‌ای که از قبل در انبارها بوده گفت : دغدغه کشاورزان درگذشته بحث واردات بوده که از زمان خرید گندم با قیمت تضمینی توسط دولت، دیگر نیازی به واردات وجود ندارد.

وی خرید گندم کل کشور در سال گذشته را بیش از 8 میلیون و 800 هزار تن اعلام کرد و افزود: استان خراسان رضوی در سال گذشته 481 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شد که نسبت به سال گذشته 68 هزار تن رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنج کشور افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید گندم به بیش از 13 میلیون تن در کل کشور برسد.

وی گفت: قیمت پایه خرید تضمینی با احتساب دو درصد افت غیرمفید و چهار درصد افت مفید، به ازای هر کیلو گندم هزار و 270 تومان است.

حسن چور افزود: با بالا رفتن تولید و ایجاد رقابت بین گندم کاران باید به کیفیت محصولات توجه ویژه شود تا با مدیریت در بالا بردن کیفیت گندم و حفظ آن در بهترین محیط به صادرات این محصول در استان رونق دهیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه پنج کشور افزود:صندوق بیمه کشاورزی اهرم توسعه ملی است که باید تقویت و به کمبود نقدینگی در بخش کشاورزی توجه شود.

استان خراسان رضوی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در ایران 1،2 میلیون هکتار زمین زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی دارد.

انتهای پیام//


برچسب ها: گندم ، تضمینی ، خرید ، افزایش ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار