دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: اجلاس بین‌المللی احزاب آسیایی، تأثیر ارزنده‌ای در کاهش خشونت‌ها و تعارض‌ها دارد.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ "محمدنبی حبیبی" دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در دیدار با اعضای هیات رئیسه کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی(ICAPP) با اشاره به پیگیری‌ها و تلاش‌های حزب موتلفه اسلامی به منظور برگزاری نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی در ایران گفت: سال آینده، جمهوری اسلامی ایران، میزبان این نشست خواهد بود.
 
حبیبی در این دیدار، ضمن اشاره به همکاری 15 ساله بین حزب موتلفه اسلامی و اتحادیه بین‌المللی احزاب آسیایی و تأکید بر تقویت مناسبات بین این دو گفت: از آنجاکه به‌ طور معمول و بر اساس رویه مرسوم در ICAPP، عموم نشست‌ها در اغلب کشورها با میزبانی مشترک احزاب موافق و مخالف دولت یا میزبانی مشترک احزاب اکثریت و اقلیت در پارلمان برگزار می‌شود، بهره‌گیری از این الگوی ارزنده در میزبانی از نشست‌های ICAPP  در جمهوری اسلامی نیز مورد اهتمام ویژه حزب موتلفه اسلامی است.
 
وی اضافه کرد: احزاب با گرایش‌های سیاسی مختلف در جمهوری اسلامی ایران، دارای اشتراک در التزام به مبانی و اصول منافع ملی هستند و سوابق و تجربیات گذشته نیز نشانگر همراهی و مشارکت سازنده احزاب ایرانی در رویدادهای بین‌المللی است.
 
حبیبی بر استقبال گرم مقامات و نهادهای جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد میزبانی نشست کمیته دائمی اتحادیه احزاب آسیایی تأکید کرد و گفت: حزب موتلفه اسلامی، با احترام به تمام احزاب و جریان‌های سیاسی کشور، بر اراده و عزم خود در جلب حمایت، تحقق مشارکت و همراهی صمیمانه و سازنده نهادهای قانونی تأکید دارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی افزود: همه احزاب کشور، در برگزاری این رویداد مهم بین‌المللی که می‌تواند نتایج ارزشمندی برای پیشبرد منافع ملی و تقویت نهادهای قانونی خارجی جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد تأکید می‌کنند.
 
حبیبی ضمن اشاره به همکاری‌های دوجانبه حزب موتلفه اسلامی با بیش از یک‌صد حزب قانونی در دیگر کشورهای جهان، به تشریح اقدامات حزب موتلفه اسلامی در تمهید مقدمات تأسیس «اتحادیه احزاب اسلامی جهان» و «اتحادیه احزاب حامی مقاومت» به‌عنوان دو اتحادیه مهم منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت و با اشاره به‌ضرورت استفاده از ظرفیت‌های ICAPP گفت: توقع ما این است که کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی، از حقوق قانونی احزاب اسلامی و شیعی که به‌تازگی در کشورهای بحرین، آذربایجان و تاجیکستان، با احکام سنگین مصادره اموال، حبس و محکومیت‌های طولانی‌مدت رهبران مواجه شدند، حمایت کند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی، بر ضرورت تمایز میان «احزاب حامی مقاومت» و «گروه‌های معارض و تکفیری» در کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی تأکید کرد و گفت: متأسفانه برخی کشورها با اتخاذ سیاست‌های دوگانه و نفاق آلود، از یک‌سو گروه‌های تکفیری را حمایت و موجب گسترش کشتار و اقدامات تروریستی می‌شوند و از سوی دیگر، احزاب حامی مقاومت که در صف اول دفاع از مردم و مقابله با تروریست‌ها هستند را متهم و تحریم می‌کنند.
 
حبیبی اضافه کرد: اجلاس بین‌المللی احزاب آسیایی می‌تواند تأثیر ارزنده‌ای در کاهش خشونت و پایان دادن به تعارض‌ها و اختلاف‌ها میان رهبران سیاسی آسیا از طریق گسترش گفت‌وگو و تعامل مؤثر داشته باشد.
 
گفتنی است در این دیدار، "یونگ" دبیر کل کنفرانس بین‌المللی احزاب آسیایی، با تشکر از میزبانی حزب موتلفه اسلامی، حضور مؤثر نمایندگان این حزب در ارکان و نشست‌های ICAPP و نقش حزب موتلفه اسلامی در روند تصمیم‌گیری‌ها و اتخاذ سیاست‌های ICAPP  را برجسته و مؤثر دانست و گفت: مطمئن هستیم با جایگاه و نقش‌آفرینی حزب موتلفه اسلامی و هماهنگی خوب این حزب با دیگر احزاب و جریان‌های سیاسی و نیز مقامات عالی‌رتبه ایرانی، نشست بسیار خوبی در جمهوری اسلامی ایران خواهیم داشت.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار