وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

در هفته گذشته بررسی پرونده پزشکی مرحوم کیارستمی، وزارت بهداشت را به خود مشغول کرد و اظهارات متناقضی در این زمینه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  وزارت بهداشت در هفته گذشته مشغول برگزاری جلساتی برای پیگیری پرونده کیارستمی بود و به گفته قائم مقام وزارت بهداشت نتیجه پیگیری این پرونده،تا قبل از سفر کیارستمی به فرانسه، در آینده نزدیک اعلام می شود.

نامه وزیر بهداشت برای پیگیری پرونده پزشکی کیارستمی

وزیر بهداشت طی نامه‌ای از رییس کل سازمان نظام پزشکی خواست تا با توجه به درخواست خانواده مرحوم کیارستمی و جامعه هنری کشور، پرونده پزشکی این کارگردان ارجمند و نامی، در تهران و پاریس با دقت، سرعت و شفافیت بررسی و گزارش آن به وی ارائه شود. 

ابلاغ نسل سوم اعتباربخشی بیمارستانی

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ اعتباربخشی جدید بیمارستانی گفت: اعتباربخشی بیمارستان ها موثرترین ابزار و روش برای ارتقاء کیفیت و جلب رضایت و اعتماد عمومی از خدمات بیمارستانی در دنیا محسوب می شود. این اعتبار بخشی مشتمل بر 248 استاندارد و903 سنجه بوده و بر اساس آن بیمارستان های کشور به 4 درجه، رتبه بندی می شوند و قیمت خدمات متناسب با رتبه کیفی خواهد بود.

وی افزود: تدوین این استاندارد ها حاصل یکسال کار مستمر معاونت درمان وزارت بهداشت، اساتید و صاحبنظران دانشگاهی و مدیران مراکز خصوصی است. در تدوین این سنجه ها 123 کارشناس شرکت داشته اند. 

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده مرحوم کیارستمی

اولین جلسه رسیدگی به پرونده پزشکی مرحوم کیا رستمی در سازمان نظام پزشکی با حضور رئیس کل، مسئولین ارشد دانشگاه علوم پزشکی ایران، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، مدیرکل نظارت و اعتباربخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون انتظامی و دادستان سازمان نظام پزشکی، معاون حقوق بشر و بین الملل وزیر دادگستری، قائم مقام معاون انتظامی و قائم مقام دادستان انتظامی شنبه مورخ ۱۹ /۴/۱۳۹۵ تشکیل شد.

خطای پزشكی رخ نداده است/كيا رستمی به پليپ روده مبتلا بود

حریرچی با اشاره به ناتوان  بودن دكتر مير در انجام عمل جراحي گفت:دكتر مير پدر با 93سال سن از اساتید جراحی هستند و ۱۵ سال است که جراحی انجام نمی‌دهند. بنابراین باید بر اساس واقعیت‌ها صحبت کنیم.

قائم مقام وزير بهداشت گفت:كيارستمي مبتلا به پليپ روده بوده نه سرطان روده، اما عمل جراحي در كشور درست انجام  شده است.

تكذيب خبر به كما رفتن استاد شجريان/پزشكان از روند درمانی رضايت دارند

مجید پازوكي يكي از پزشكان نزديك به استاد شجريان گفت: طبق اخباري موثق، به كما رفتن استاد شجريان را تكذيب مي كنم چراكه وضعيت وي مطلوب است.

وي افزود: استاد شجريان مراحل اوليه درمان و شيمي درماني را با موفقيت سپري كرده و اكنون از نظر تغذيه نيز مشكلي براي وي وجود ندارد.

 کسب مقام اول منطقه در زمینه کنترل بیماری های غیرواگیر

فرشاد فرزادفر رییس مرکز تحقیقات بیماریهای غیرواگیر پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم اشاره به گزارش ارائه شده در رابطه با پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر در کشور اظهار داشت: طبق این گزارش وضعیت کشور از بین 14 شاخص سلامت بسیار مناسب بوده و طی سال‌های اخیر توانسته 12 شاخص را کسب کند.

وی بیان کرد: با اجرای سیاست‌های کلان کشور ما در زمینه کنترل بیماری های غیرواگیر مقام اول را در بین کشورهای منطقه کسب کرده و بعد از برزیل در دنیا به عنوان کشور دوم در زمینه پیشرفت حوزه سلامت قرار داریم.

 افزایش دو برابری ایدز جنسی در کشور/عدم شفاف سازی درباره این بیماری فرهنگی غلط است

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت امروز در نشستی که با نماینگان سازمان جهانی بهداشت داشت در خصوص وضعیت ایدز در کشور گفت: موج بعدی انتقال ایدز از طریق رفتارهای پر خطر است که در حال گسترش می باشد و میزان انتقال بیماری از 15 به 30 درصد رسیده که باید توجه داشت روش اصلی برای کاهش انتقال، اطلاع‌رسانی و آموزش است که تاکنون موفق نبودیم زیرا با فرهنگ غلطی کشور نمی‌توانیم در مورد این مسائل به طور عریان حرف بزنیم در حالی که کشورهای موفق در کاهش آمار ابتلا به طور شفاف در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده‌اند. 

بازماندگان حادثه خوی مرخص شدند

رییس اورژانس کشور از ترخیص بازماندگان این حادثه خبر داد و افزود:پس از آخرین آمار فوتی حادثه خوی خوشبختانه هیچ کدام از مصدومین را از دست ندادیم و خدمات تخصصی درمانی را تا آخرین لحظه ادامه دادیم. سه نفر از مصدومینی که به تبریز و دو نفر از آنها که به اصفهان منتقل شدند، از بیمارستان مرخص شدند.

صابری‌نیا گفت: هنوز تصمیمی مبنی بر نحوه انتقال این بازماندگان گرفته نشده اما در اسرع وقت اقدامات لازم انجام می‌شود

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار