روسای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی آذربایجانغربی امروز در مهاباد گرد هم آمدند تا به بررسی مسائل و مشکلات پیش روی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی استان بپردازند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، دبیر شورای هماهنگی روسای دانشگاههای غیرانتفاعی استان آذربایجانغربی گفت : هم اکنون 11 هزار دانشجو در موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند.

رسول پیرمحمدی افزود : در حال حاضر با مشکلاتی مانند کاهش دانشجو در کل کشور مواجهیم به طوریکه اکنون حداقل 50 درصد صندلی های دانشگاههای غیرانتفاعی خالی است که این مسئله با برنامه ریزی های دقیق و اجرای عدالت آموزشی رفع خواهد شد.

مدیر گروه نظارت و ارزیابی موسسات آموزش عالی استان هم گفت : در حال حاضر 12 موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی غیردولتی در استان آذربایجان غربی مشغول فعالیت هستند.

ناصر عباس پور افزود : گروه نظارت و ارزیابی تمام شرایط موسسات آموزش عالی اعم از انتفاعی و غیرانتفاعی را برعهده دارد و طی بازدید از این موسسات ، مشکلات آنها را بررسی میکند و به ارائه راهکارها و پیشنهادهایی در رابطه با افزایش کیفیت آموزشی در این موسسات می پردازد.

رئیس موسسه غیرانتفاعی مهاباد هم گفت : در حال حاضر در مهاباد حدود یکهزار دانشجو در موسسه غیرانتفاعی این شهرستان در رشته های مختلف مشغول تحصیل هستند.

یزدانفر افزود : موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی مهاباد از سال نود و یک فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بیست و پنج رشته در مقاطع کاردانی ، کاردانی به کارشناسی و کارشناسی پیوسته دارد.

موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی در حال حاضر حدود هشت و سه دهم درصد موسسات آموزش عالی کشور را شامل می شوند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.