مشهد؛

پیشران کشور امروز باید ict باشد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، استفاده از ict را در توسعه کشور، ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از مشهد ، واعظی در مراسم بهره برداری از مراکز تبادل ترافیک شبکه اطلاعات مراکز مشهد_شیراز_تبریز که در استانداری در حال برگزاری است، گفت: در همه کشورها ict عامل پیشرفت و توسعه است که کشور ما در این زمینه عقب مانده است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت های اقتصادی، علمی، آموزشی و کشاورزی ما مجبور هستیم از ict استفاده کنیم و لازم است زیرساخت های آن در کشور فراهم شود.

وی افزود: این پروژه مهمترین پروژه کشور است وبا استفاده از اپلیکیشن های بومی و خدمات داخلی اطلاعات ما در کشور کامل تر می شود، از خدمات بهتر استفاده و سرعت بیشتر و تعرفه ها کمتر می شود.

وی با بیان اینکه هرجا رقابت بیشتر است، منافع هم حاصل می شود، مذاکراتی را با کشورهای رقیب در این عرصه داشته اینم، افزود: در 6 ماهه اول اجرای برجام، فضای خوبی در عرصه بین الملل بوجود آمده و فرصتی ست تا اهدافمان را محقق کنیم.

واعظی تصریح کرد: برجام نتیجه کار جمعی و نظام با رهبری بی نظیر بوده که یکی از افتخارات بزرگ ما محسوب می شود و این در حالی است که کشور ما دارای امنیت است چراکه سایر کشورهای منطقه در بی ثباتی به سر می برند، ثبات کشور ما نتیجه همبستگی نظام، مردم و قوای سه گانه ست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه استفاده از اینترنت برای کشور ما هم تهدید است و هم فرصت، گفت: نگاه اعتقادی ما این است که، فرصت ها را افزایش داده و تهدیدها را بکاهیم.

وی تصریح کرد: از سیاست های دولت تدبیر و امید است که آنچه امکانات داریم فقط در کلان شهرها استفاده نکنیم چراکه هر ایرانی از حقوق شهروندی برخوردار است.

وی به اهمیت توسعه کسب وکار اشاره کرد و افزود: دولت برای کنترل تورم موفق بوده و اینک دغدغه اصلی همه مسئولان افزایش و توسعه کسب و کار است.

واعظی با بیان اینکه 13 پروژه برای مشهد 2017 درنظر گرفته شده، بیان کرد: 34 میلیارد تومان هزینه این پروژه هاست و اگر بتوانیم آن را نقد کنیم در این راستا استفاده خواهیم کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درحال حاضر استفاده از شبکه ملی اطلاعات در کشور ما 40 به 60 است و ما باید تلاش کنیم که این رقم به 20 به 80 برسد تا کمتر از اطلاعات خارجی بهره بگیریم.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.