سردار سلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

هدف آزمون دکترای دانشگاه دفاع ملی توسعه سطح دانش و مهارت است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: هدف آزمون دکترای دانشگاه دفاع ملی توسعه سطح دانش و مهارت است.

هدف آزمون دکترای دانشگاه دفاع ملی توسعه سطح دانش و مهارت استسردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ساز و کار آزمون مقطع دکترای دانشگاه عالی دفاع ملی عنوان داشت: این آزمون ورودی دانشگاه دفاع ملی است که در گرایش‌های علوم  دفاعی، امنیت ملی، مدیریت راهبردی و مدیریت استراتژیک برگزارمی‌شود.

وی ادامه داد: سطح این آزمون از لحاظ دانشگاهی دکترا است یعنی دانشگاه دفاع ملی فقط مقطع دکترا را مدیریت می‌‌کند و این آزمون در یک فضای امن، ایمن و سالم نیز صورت می‌گیرد.

وی افزود: سؤالات این آزمون پیرامون مسائل مختلف با روند تحولات سیاسی، امنیت داخلی، امنیت منطقه‌ای، بین‌المللی و چشم‌اندازهای راهبردی مربوط به تحولات آینده در رابطه با امنیت و همچنین مسائل مربوط به جنگ و تهدیدات نظامی، مدیریت بحران و مدیریت راهبردی صحنه‌های جنگ است. این‌ها تقریبا موضوعات مهمی است که در آزمون مراحل مختلف تدریس، تعلیم و تعلم در دانشگاه عالی دفاع ملی انجام می‌گیرد.

سلامی ادامه داد: علاقمندانی‌ که در این آزمون شرکت می‌کنند عموما مدیران، فرماندهان نیروهای مسلح و همینطور مدیران عالی دستگاه‌های کشور هستند و به دلیل اینکه رابطه توسعه سطح دانش و بینششان در سطوح  عالی قرار دارد در آزمون دکترای دانشگاه دفاع ملی شرکت می‌کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطر نشان کرد: هدف این آزمون فراتر از بحث ارشدیت، داوطلبان شرکت‌کننده در این آموزن هدف اصلی‌شان توسعه، بینش، دانش و مهارت تصمیم‌گیری در سطوح عالی است.

انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار