رئيس اداره تجهيزات دندانپزشكي وزارت بهداشت گفت : تلاشهاي بسياري براي بهبود تجهيزات صورت گرفته كه اجباري كردن بحث هولوگرام يكي از مباحث مهم در راستاي بهينه كردن كيفيت كالاها است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دكتر گلابگيران رئيس اداره تجهيزات دندانپزشكي وزارت بهداشت در كنگره دندانپزشكان با بيان اينكه اداره کل تجهیزات پزشکی به عنوان متولی سلامت جامعه همیشه ناظر بر تلاش در جهت بهبود وضعیت کیفی کالاهای وارداتی و همچنین نظارت بر این کالاها در بازار بوده است گفت : از این منظر اداره تجهیزات دندان پزشکی که یکی از ادارات تابعه اداره کل می باشد ، طي سالهاي اخير تلاش های بسیاری را در جهت قانون مند کردن ضوابط و اصول واردات و در چهارچوب قرار گرفتن شرکت ها در مسیر قانونی انجام داده است.
وي با اشاره به تلاش های بسیار حوزه دندان پزشکی که در جهت بهینه کردن کیفیت کالاها بوده است تصريح كرد : از جمله این تلاش ها اجباری کردن بحث هولوگرام است که برای کالاهای تجهیزات دندان پزشکی باید انجام شود و شرکت ها مجبور شدند هولوگرام را بر روی کالاهای خود نصب نمایند .
وی با تاكيد به اهميت اين موضوع اظهار كرد : اين مبحث از طرف دندانپزشكان هنگام خريد و شركت ها بايد مراعات شود چرا كه هولوگرام هويت كالا بوده و نشان از ورود قانوني كالا دارد و در صورت بروز مشكل براي دندانپزشكان هنگام استفاده از اين كالاها از طريق هولوگرام قابل رهگيري مي باشد .
رئيس اداره تجهيزات دندانپزشكي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ادامه داد : رعایت این امر در درجه اول به سود دندان پزشک ، و در ادامه به سود بیمار و نيز در راستاي جلوگیری از قاچاق و تخلفات این چنینی نقش مهمي خواهد داشت .
وی در پايان با بيان اينكه در نمایشگاه های بین المللی کشورهای دیگر در هر غرفه ای شرکت ها مشغول فروختن تجهيزات هستند گفت : ماهمیشه آرزو داشتیم که در نمایشگاهها به این صورت رفتار نشود ، كه در اين راستا درخواست داريم كه دست اندرکاران نمایشگاهها و ... در کنار برگزاری همایش ، نمایشگاه های علمی را نیز داشته باشیم و شرکت ها کمتر به سمت فروش کالا در آن نمایشگاه ها پیش روند . چرا که تجهیزات دندان پزشکی محصول لوکس بوده و در نتیجه کلاس آن باید رعایت شود. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.