رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت :دولت قبل توجهی به سیاستهای کلی نظام نداشت و نسبت به موضوع مهم آب هم بی تفاوت بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سفر به استان کرمان، از روند احداث تونل انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری رابر به کرمان بازدید کرد. آقای هاشمی رفسنجانی پس از این بازدید در جلسه شورای آب استان کرمان گفت: در شرایط فعلی حفظ منابع آبی بسیار اهمیت دارد.

وی با قدردانی از دولت برای توجه به مشکل آب کرمان افزود: این پروژه باقیات الصالحاتی است برای طراحان و مجریان آن و چند نسل از مردم کرمان از آن سود خواهند برد .

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم
رهبری در مورد آب را بسیار مهم دانست وگفت: متاسفانه در چند سال گذشته به این سیاستها بی توجهی شده است .

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سالهای گذشته تاکیدات خاصی بر حل مساله آب از سرچشمه تا مصرف داشته اند اما چون دولت قبل توجهی به سیاستهای کلی نظام نداشت نسبت به موضوع مهم آب هم بی تفاوت بود .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مهار آبهای مرزی و اجرای طرحهای آبخوان داری و آبخیز داری را در غلبه بر مشکل آب بسیار مهم دانست و با بیان اینکه انتقال آب از یک استان به استان دیگر یک سیاست کلی است گفت: کار برای آب ، کار برای حیات و زندگی است و به هر قیمتی باید این کارها را انجام دهیم.
اقای هاشمی رفسنجانی گفت: با وجود کم آبی در بسیاری از استانهای کشور ، آب شیرین برخی رودخانه ها به دریا یا کشورهای همسایه می رود و باید برای مهار و انتقال آنها به استانهای کم آب تلاش کنیم.

در این نشست استاندار کرمان هم گفت: با اجرای تونل انتقال آب از سد شهیدان امیر تیموری سالانه 180 میلیون متر مکعب آب شرب به شهر کرمان منتقل میشود و امکان انتقال آب ازدریای عمان و خلیج فارس نیز برای مصارف صنعتی و کشاورزی فراهم خواهد شد.

در این نشست مسولان مربوطه گزارشی از طرح همیاران آب و وضعیت آب استان کرمان ارایه دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح چهارشنبه برای شرکت در نشست رئیسان دانشگاههای ازاد سراسر کشور وارد کرمان شد .

وی روز پنجشنبه را به دیدار با بستگان اختصاص داده است .

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار