برای حفظ پلنگ ایرانی، این گونه نادر جانوری زیر پوشش بیمه‌ قرار دارد و خسارت وارده به دام عشایر و روستاییان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، نرگس افشارمنش رئیس اداره محیط زیست عنبرآباد ،با اشاره به اینکه گونه پلنگ ایرانی در ارتفاعات بخش مرکزی و جبالبارز جنوبی شهرستان عنبرآباد زیست میکند گفت: بر اساس گزارشات واصله چندین مورد خسارت حمله پلنگ به دام عشایر به ویژه در حوزه جبالبارز جنوبی در سال‌‌های گذشته به ما رسید .

رئیس اداره محیط زیست شهرستان عنبرآباد افزود : عشایر و روستائیان در صورت بروز هر گونه تلفات دام و خسارت توسط پلنگ، باید در اسرع وقت به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع‌رسانی و حداقل در مدت زمان کمتر از 24 ساعت خسارات وارده را صورت‌جلسه کرده و گزارش کتبی خسارت دیده به تایید شورای محل و پاسگاه انتظامی منطقه برسد.
وی با اشاره به اینکه کاهش منابع غذایی مهم‌ترین عامل حمله پلنگ به دام است، گفت: شکار بی‌رویه گونه های جانوری در منطقه ازسوی شکارچیان متخلف و همچنین تخریب محیط زیست موجب کاهش منابع غذایی پلنگ شده است و این حیوان را ناگزیر میکند برای تامین غذا به محل زیست انسانها نزدیک شود .

انتهی پیام/ی

برچسب ها: پلنگ ایرانی ، بیمه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار