مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: 15 هزار عدد ماسک امروز بین مردم توفان زده روستاهای اطراف شهرستان زابل توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،  از زاهدان،رسول راشکی افزود: با آغاز وزش شدید باد همراه با گرد و خاک و حرکت شن های روان در شهرستان های شمالی استان نیروهای عملیاتی هلال احمر در منطقه حاضر و خدمات رسانی به مردم را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: 90 نیروی امدادی امروز علاوه بر توزیع ماسک آمادگی کامل دارند درصورت مسدود شدن راههای روستایی منطقه سیستان توزیع سبد غذایی را در دستور کار قرار دهند.

وی تاکید کرد: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان همواره آماده خدمات رسانی به مردم هستند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم اینک میزان غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان 35 برابر حد مجاز و بیش از 10 برابر حد بحرانی رسید. 

علی ملاشاهی حد مجاز ذرات معلق در هوا را 150 میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و اظهار داشت: هم اینک غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان پنج هزار و 335 میکرو گرم بر متر مکعب گزارش شده است. 

وی افزود: حداکثر سرعت وزش باد در سیستان در این مدت به 81 کیلومتر بر ساعت رسید که سبب کاهش دید افقی در ایستگاهی فرودگاهی زابل به 200 متر و کاهش شدید کیفیت هوا منطقه شد. 

وی تصریح کرد: وزش باد همراه با گرد و خاک در برخی نقاط همراه با توفان گرد و خاک تا پایان هفته در سیستان تداوم دارد به طوری که به حدود 90 تا 105 کیلومتر بر ساعت می رسد. 

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر باد شدید همراه با گرد و خاک در سیستان در نواحی مرکزی و جنوبی استان نیز بعد از ظهر افزایش غبار رخ خواهد داد که این پدیده اختلال در تردد جاده ای و ریلی در مسیرهای زاهدان - زابل، زابل - نهبندان و نصرت آباد- بم و همچنین ایرانشهر- کرمان را به دنبال دارد.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۵
با سلام ممنون از خبرهاى جالبتون خدا قوت