فرمانده سپاه میانه با اشاره به تشییع و تدفین پیکر پاک دو شهید گمنام در شهرستان میانه، گفت: مطمئناً هر خاکی ظرفیت پذیرش پیکر نورانی شهدا را ندارد و تدفین شهدا در میانه به برکت خون شهدای زینبیه و ثارالله و ۱۲۰۰ شهید این شهرستان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرهنگ جعفر غیابی در نشست خبری پیرامون برگزاری مراسم تشییع و تدفین پیکر دو شهید گمنام اظهار داشت: کارهای اولیه و مقدماتی تشییع و تدفین دو شهید گمنام از سال گذشته آغاز و به لطف خدا و نظر خود شهیدان در مردادماه سال جاری شاهد برگزاری این مراسم باشکوه در شهرستان میانه خواهیم بود.

فرمانده سپاه میانه بابیان اینکه پیکر این دو شهید گمنام در تاریخ ۷ مردادماه تحویل و در صورت آمادگی بخش ترکمانچای برای برگزاری مراسم استقبال و تشییع به این بخش منتقل خواهد شد افزود: روز ۸ مردادماه نیز مردم میانه قبل نماز ظهر و عصر شاهد برگزاری مراسم استقبال و تشییع تا محل مسجد جامع خواهند بود.

وی افزود: برگزاری باشکوه نماز جمعه و مراسمات مختلف فرهنگی در این روز در محل حسینیه سپاه میانه و همچنین عزاداری و تشییع بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جامع ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های مراسم ۸ مرداد در میانه خواهد بود.

غیابی، با اشاره به اینکه روز شنبه ۹ مرداد هم‌زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، مراسم باشکوه تشییع و تدفین دو شهید گمنام در شهر آقکند بخش کاغذکنان میانه برگزار خواهد شد، اظهار داشت: در این مراسم باشکوه و معنوی مردم میانه با حضور پرشور خود بار دیگر با آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی و همچنین امام راحل و ولایت‌فقیه تجدید میثاق کرده و به ندای مظلومیت شهدای هشت سال دفاع مقدس لبیک خواهند گفت.

وی افزود: این دو شهید گمنام والامقام ۲۱ و ۲۳ ساله می‌باشند و پیکر یکی از این دو شهید همانند مولا و سرور و سالار شهیدان بی‌سر است.

این مقام مسئول از آمادگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی در برگزاری هرچه باشکوه این مراسم خبر داد و خاطرنشان کرد: دل مردم میانه در طی مدت این سه روزبه لطف حضور این شهدا نورانی و مملو از احساسات خواهد شد.

وی، افزود: حضور این شهدا در میانه مایه افتخار برای بنده و مجموعه سپاه است و اگر قرار باشد این خدمتگزار ملت از خود عملکردی بجای بگذارد، قطعاً تشییع و تدفین و نوکری این شهیدان و افتخار میهمانی آنان در شهرستان میانه است.

غیابی بابیان اینکه ما برگزاری هرچه باشکوه مراسم استقبال و تشییع و تدفین این شهیدان تنها خواهیم توانست گوشه‌ای از دین خود به شهیدان را ادا کنیم، افزود: مطمئناً هر خاکی ظرفیت پذیرش پیکر نورانی شهدا را ندارد و تدفین شهدا در میانه به برکت خون شهدای زینبیه و ثارالله و ۱۲۰۰ شهید این شهرستان است.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.