دندانپزشكي كشور سه ركن اساسي دارد كه دندانپزشكي ، انجمن هاي دندانپزشكي و شركتها از جمله اين اركان محسوب ميشوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران دکتر باقر شهنی زاده دندانپزشك عمومي در ششمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی با بيان اينكه همیشه به دنبال رابطه دوستانه با شرکت های تجاری هستیم گفت: اما در دندان پزشکی کشور سه رکن اساسی وجود دارد که یک محوریت در میان آن ها مد نظر می باشد .
وي افزود : راس این هرم را دندان پزشکی می نامیم و در دو ضلع آن انجمن های دندان پزشکی و شرکت ها حضور داشته و در میان آن ساختار حقوقی و دولتی است که در دنیا این نظارت ها توانسته توسعه و ترقی را در رشته دندان پزشکی تامین و گسترش دهد که آن اداره کل تجهیزات پزشکی و زیر مجموعه آن اداره تجهیزات دندان پزشکی است .
وی بيان داشت : اگر ما مبتنی بر هزینه ثبت نام ، کنگره ها را برگزار نمایم ، درآمد ها کفاف هزینه ها را نخواهد داد به همين دليل شرکت ها برای آن که بتوانند در یک زمان محدود جمعیت زیادی را در کنار خود داشته و بتوانند کالای خود را معرفی و عرضه نمایند، در نمایشگاه ها حضور می یابند .
اين دندانپزشك عمومي با بيان اينكه جايي از ساختار موجود معيوب و ناسالم است ادامه داد : يك سري از مسائل در اين عرصه وجود دارد كه با دخالت در عرصه تصميم گيري ها ميتوانند در اين ساختار تاثير گذار باشند كه يكي از اين موارد كسب امتيازات بازآموزي است كه براي ادامه طبابت نياز است .
دکتر شهنی زاده با اشاره به اينكه بخش های عظیمی از بودجه ها صرف تجملات می شود گفت : در حالي كه هنگام كارهاي تحقيقاتي بودجه به اتمام مي رسد و درآمد براي اساتيد تحقيقاتي معنايي ندارد .
اين دندانپزشك عمومي ادامه داد : چهره شدن در کشور ما کار ساده ای نبوده و دشمنی را بر می انگیزد . در کنارآن عده ای از همکاران ما در انجمن نیز چهره شدند و باز هم این ساده نبود اما ما این راه را رفتیم .
رئیس انجمن دندان پزشکان عمومی با اشاره به اينكه ليست همه شركتهاي حاضر در نمايشگاه ابتدا توسط اداره تجهيزات تاييد شده اند تصريح كرد : ما از شركتهايي حمايت ميكنيم كه قانون را رعايت ميكنند و خوشبختانه امروز تمام كالاهاي شركتهاي حاضر در نمايشگاه داراي هولوگرام مي باشند .
وي در پايان با بيان اينكه اختلاف و ديدگاه هاي متفاوت در كشور ما بسيار است كه هركس قدرت داشته باشد اين اختلاف را به نفع خود حل ميكند خاطر نشان كرد : بخشي از اداره تجهيزات به نام تجهيزات دندان پزشكي است كه در اينجا جا دارد از دكتر فردين حاتمي رئيس سابق اين اداره تشكر شود . /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.