یک استاد دانشگاه گفت:امروز در کشور ما بین ارزش‌ها، هنجارها و عرف جامعه با آنچه اسلام از ما می‌خواهد فاصله وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛زهرا جامه‌بزرگ گفت: امروز بین ارزش‌هایی که در جهان مطرح می‌شود و ارزش‌های انقلاب فاصله وجود دارد، چرا که انقلاب اسلامی ایران به  ابعاد معنوی و ارزش‌های انسانی توجه بیشتری دارد اما تحولاتی که در دنیا در حال رخ دادن است بیشتر در ابعاد مادی و رفاه و تکنولوژی است.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه ما نتوانستیم ارزش‌ها را قانونی کرده و افراد را ملزم به رعایت آنها کنیم، گفت: فعالان و دست اندر کاران فرهنگی منتظرند تا افراد خودشان به این درک برسند که ملزم به رعایت برخی از اصول شوند، این در حالی است که شرایط در دیگر کشورها مشابه ما نیست.

این دکترای تکنولوژِی آموزشی با  بیان اینکه عوامل زیادی در انتخاب نوع پوشش افراد یک جامعه اثرگذار است، گفت: در کشورهای دیگر با آموزش و برنامه‌ریزی تلاش می‌کنند تا جامعه را به سمتی که می‌خواهند هدایت کنند و خیلی منتظر نمی‌مانند تاببینند فرد مثلا چه پوششی را برای خود انتخاب می‌کند.

جامه‌بزرگ با اشاره به اینکه در جامعه ما افراد قانومند تربیت نمی‌شوند، گفت: اکنون هر کس هر طوری که دلش می‌خواهد رفتار می کند، این در حالی است که در هیچ جای دنیا چنین شرایطی وجود ندارد و هر کسی حق ندارد هر طور که دوست دارد رفتار کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.