با رأی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، یک فوریت طرح ایجاد منطقه آزاد بوشهر به تصویب رسید.

موافقت مجلس با طرح یک فوریت ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر ، مصطفی سالاری استاندار بوشهر در نخستین نشست شورای اداری استان بوشهر در سال جاری در ارتباط با اهمیت منطقه آزاد تجاری بوشهر اظهار داشت: این منطقه آزاد نه تنها برای بوشهر بلکه برای کشور هم به‌عنوان یک دستاورد تلقی می شود.

وی گفت: استان بوشهر بهترین و نزدیک ترین فاصله برای ایجاد دالان ارتباطی و ترانزیت کالای بین خلیج فارس و دریای خزر است و در صورت تصویب ، با پردازش و بسته بندی کالاها باید زمینه ایجاد ارزش افزوده و رونق اشتغال در منطقه را فراهم کرد.

سالاری بیان داشت: در زمان حاضر برخی کشورهای همسایه کالاها را به صورت خام وارد و پس از پردازش و ایجاد ارزش افزوده که موجب اشتغال و رونق اقتصادی می شود اقدام به صادرات می کنند و اگر درست حرکت کنیم آن بازار را می توانیم در کشور خود ایجاد کنیم.

استاندار بوشهر تصریح کرد : در منطقه آزاد تجاری بوشهر هدف این نیست که کالاها را به صورت بسته بندی شده وارد کنیم بلکه هدف ما انجام کارهای بسته بندی و فرآوری و بعد صادرات و ترانزیت به کشورهای آسیای میانه است. 

انتهای پیام /ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.