تداوم پیشروی‌های نیروهای عراقی در جنوب موصل و برپایی قیام مردمی ضد داعش در «حمام علیل» استان نینوا از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الفرات، وزارت دفاع عراق بیان کرد: نیروهای دولتی در حال پیشروی به سوی موصل هستند و مناطق جدیدی را از داعش بازپس گرفته اند. یگانهای لشگر نهم زرهی و نیروهای مبارزه با تروریسم روستای اجحله در شمال پایگاه قیاره را آزاد کردند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای عراقی به نیروهای عملیات آزاد سازی نینوا در مخمور ملحق شده اند (همان نیروهایی که در مارس گذشته از مخمور در 25 کیلومتری شرق رود دجله عملیات کرده بودند.)

بر اساس این بیانیه، نیروهای امنیتی در حال پاکسازی پایگاه قیاره در جنوب موصل از مینها و بمبهای کارگذاشته شده از سوی داعش هستند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای لشگر نهم و نیروهای مبارزه با تروریسم در حال انجام پاکسازی مواد منفجره و مینهای کارگذاشته شده از سوی تکفیری ها هستند. تاکنون بسیاری از بمبها،که با هدف ممانعت از پیشروی نیروهای عراقی از سوی داعش کار گذاشته شده بود، منهدم شده است.

از سوی دیگر منابع آگاه در استان نینوا از درگیری مردم با داعشی ها در ناحیه حمام علیل در جنوب نینوا خبر دادند و اعلام کردند: در انتفاضه مردمی، ساکنان اقدام به  بیرون کردن داعشی ها از مقرهایشان و اهتزاز پرچم عراق بر بالای ساختمانهای داعش و برخی دیگر از ساختمانها کردند. داعشی ها به دنبال اینقیام از مقرهای خود فرار کرده اند. ساکنان به دنبال تسلط کامل بر منطقه حمام علیل هستند.

همزمان نیروهای عراقی یک خودرو داعش را در منطقه بروثه در غرب هیت هدف قرار دادند و منهدم کردند.

فرماندهی عملیات جزیره و بادیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای لشگر هفتم، یک پهپاد کوچک داعش که حامل بمب صوتی بود را کشف کردند.

در این بیانیه به کشته شدن چهار تروریست و نابودی خمپاره انداز داعشی ها در هیت اشاره شده است.








انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار