روند سقوط بهای نفت شکسته شد و با افزایش 4.5 درصدی در معاملات امروز، طلای سیاه روند رو به رشد خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، روز سه شنبه بهای نفت به دنبال کاهش دو ماه اخیر خود در اثر عوامل فنی، تا چهاردرصد افزایش داشت. انتظار از بابت این که داده های اواخر سه شنبه، حاکی از کاهش ذخیره نفت خام آمریکا برای هشتمین هفته متوالی باشد، بهای طلای سیاه را بالا برد. 

بر این اساس، بهای نفت فیوچرز آمریکا با افزایش 2 دلار و چهار سنتی، به میزان 4.56 درصد بالا رفت و به بالاترین بهای خود از 8 آوریل تا کنون رسید. بهای نفت برنت نیز با افزایش 2 دلار و 12 سنت، به میزان 4.58 درصد افزایش داشت و به 48 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید. 

بهای نفت برنت و نفت تگزاس اینترمیدیت در اوایل معاملات نیویورک، 2 درصد افزایش داشتند که علت آن، کاهش ارزش دلار و رقابت بازار برابری ارز بود.

برخی از سرمایه گذاران می گویند برخلاف نیاز تابستانی آمریکا به بنزین و گازوئیل که می تواند بر مجموعه فراورده های نفتی فشار مضاعف وارد کند، در بازار مازاد عرضه وجود دارد. 

وزیر نفت عربستان نیز اعلام کرد صدها میلیون بشکه نفت خام مازاد، در بازار جهانی وجود دارد و برای تضمین ادامه سرمایه گذاری، به نفت با بهایی بیش از 50 دلار در هر بشکه نیاز است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار