تبریز؛

راه‌اندازی بخش جدید پیوند اعضاء تا پایان شهریور ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از راه‌اندازی بخش جدید پیوند اعضاء تا پایان شهریورماه در تبریز خبر داد و گفت: این بخش از نظر فضا جزو بزرگ‌ترین بخش‌های پیوند اعضای کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صومی در جلسه هماهنگی اعضای تیم‌های پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی تبریز پس از تشریح تاریخچه تلاش برای فعال سازی بخش پیوند اعضا از سال 71 و پیگیری‌ها و اقدامات به‌عمل‌آمده پس از سال 92 و افزایش چشمگیر و قابل توجه تعداد پیوند کلیه در دانشگاه در طی دو سال گذشته، اظهار داشت: به لطف خدای بزرگ و حمایت‌ها و تلاش مسئولان دانشگاه، استان و خیران ساختمان جدید بخش پیوند اعضا با تمام امکانات پیوند عضو تاپایان شهریورماه راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: بخش جدید پیوند تبریز که از نظر فضا جزو بزرگ‌ترین بخش‌های پیوند اعضای کشور بوده و امیدواریم با تامین فضای جدید برای افزایش اثربخشی و کیفیت ابتدا بخش پیوند کلیه منتقل‌شده و سپس اقدامات لازم جهت پیوند اعضا در آنجا شروع شود البته بخش‌های پیوند ریه و قلب در بیمارستان قلب شهید مدنی دیده‌ شده و آن بیمارستان تجهیز خواهد شد.

صومی خاطرنشان کرد: با هدف فعال‌سازی واحد فراهم‌آوری اعضاء هیاتی از تهران برای آموزش به کلیه پزشکان و کارشناسان مدعو از سراسر استان طی روزهای آتی، کارگاه یک‌هفته‌ای را از 26 تا 31 تیرماه برگزار خواهد کرد.

وی افزود: درمورد تامین نیروی انسانی از نیروهای اولیه دو نفر از جراحان محترم در دانشگاه علوم پزشکی تهران و شیراز هستند.

صومی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی بخش جدید و تبلیغات هم‌زمان، تا پایان سال شاهد افزایش‌دهندگان مرگ مغزی باشیم.

وی همچنین ضمن تاکید بر همکاری و پیگیری جدی معاونت آموزشی، معاونت درمان و دانشکده پزشکی را مامور کرد تا لیست تجهیزات موردنیاز بخش پیوند را تا پایان یک هفته آتی تهیه کند تا نسبت به خرید اقلام مورد تایید اقدام لازم به عمل آید.

صومی از اعلام آمادگی شهردار در تجهیز بخش پیوند اعضای دانشگاه استقبال کرده و اظهار امیدواری کرد بزودی اقدامات لازم صورت پذیرد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.