رییس پلیس دالاس در عملیاتی خلاقانه، از یک ربات برای هدف گرفتن تک‌تیرانداز قاتل استفاده کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه سی ان ان، دیوید براون -- رییس پلیس شهر دالاس – اعلام کرد پس از 45 دقیقه تیراندازی و بیش از دو ساعت مذاکره با تک تیراندازی که افسران پلیس را در شهر دالاس هدف گرفته بود، به نیروهای پلیس‌ ویژه دستور اقدام داده است.

بر این اساس، براون به نیروهای پلیس‌ ویژه دستور داد با یک نقشه خلاقانه بدون اینکه در مسیر آتش گلوله این تک‌ تیراندازی قرار بگیرند، او را خلع سلاح کنند. نیروهای ویژه در مدت 20 دقیقه این نقشه را طراحی کردند. زمانی که رییس پلیس دستور اجرای این طرح را داد، دستکم دو پلیس کشته شده و چند تن به شدت زخمی بودند. سه نفر از زخمی‌ها در ساعات بعد بر اثر شدت جراحات مردند. 

تک تیرانداز حادثه دالاس، افسران پلیس به خصوص سفید پوستان را هدف می‌گرفت. براون اعلام کرد: او به ما دروغ می‌گفت، به ما می‌خندید. آواز می‌خواند و خواستار قتل بیشتر افراد بود. 

رییس پلیس دالاس تصمیم‌ خود را گرفت؛ استفاده از یک ربات و یک پوند ( تقریبا نیم کیلو) ماده منفجره سی 4 (c4) برای هدف گرفتن تک تیرانداز. وی در این باره گفت: این ربات در ساختمانی که جانسون، عامل تیراندازی می‌کوشید به کشتار خود ادامه دهد مورد استفاده قرار گرفت. این ربات که 151 هزار دلار ارزش دارد، در این عملیات تنها در قسمت بازوی خود دچار آسیب جزئی شد و همینک در حالت عملیاتی است.

حادثه دالاس و ماجرای روبات انفجاری پلیس+ تصاویر

رییس پلیس دالاس گفت: این ربات به سمت مظنون حرکت کرد و دقیقاً به دیوار آجری که تک‌ تیرانداز در پشت آن قرار داشت، رسید. ربات یک پوند مواد منفجره با خود حمل می‌کرد و آماده انفجار بود. ربات به آرامی بدون اینکه مظنون متوجه شود، در کنار دیوار حرکت کرد و برای کارایی بیشتر تا جایی که ممکن بود ماده منفجره را به دیواری که تک تیرانداز در پشت آن قرار داشت نزدیک کرد. 

حادثه دالاس و ماجرای روبات انفجاری پلیس+ تصاویر

با این وجود، یک پوند ماده سی 4 برای انفجار در داخل یک ساختمان بسیار زیاد است. انفجار این مقدار ماده منفجره در ساختمانی بسته، می‌تواند باعث صدمه جانی بیشتری نسبت به انفجار همین مقدار در محیط باز شود. در یک انفجار دو عامل سبب مرگ می‌شود؛ یکی فشار انفجار و دیگری ترکش‌های انفجار. 

حادثه دالاس و ماجرای روبات انفجاری پلیس+ تصاویر

ترکش‌ها یکی از موارد نگرانی بودند که می‌توانست تعداد کشته‌ها را به بیش از یک نفر برساند. ترکش‌های این انفجار می‌توانست به مانند موشک‌های کوچک عمل کند. این ترکش‌ها به راحتی می‌تواند به داخل بدن وارد شوند. شکی نیست فردی که در پشت دیوار این انفجار قرار دارد، کشته یا به شدت مجروح می‌شد. پلیس دالاس امیدوار بود این روش علیه این تک تیرانداز که جان تعدادی از افسران را گرفته بود، کارگر باشد. سرانجام هم این روش جواب داد. با این وجود، رییس پلیس دالاس با انتقاد‌های زیادی بخاطر استفاده از روش‌های جنگی در مناطق غیرنظامی مواجه شد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۵
امریکای جنایتکار ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۲۳ تير ۱۳۹۵
چه پیشرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۳ تير ۱۳۹۵
یعنی چی چه پیشرفته/ اینکه به یه اهن پاره که اسمشو ربااااط گذاشتن بمب ببندی بعد مثل بزدلا اونو منفجر کنی دقیقا روش داعش است که ماشینا را پر بمب میکنه بعدش بنگ
آخرین اخبار