این غول مبارزه با بیکاری 46 سال سن دارد/ کمتر از 48 ساعت تا آغاز رقابت نفس‌گیر کنکور

بزرگترین ماراتن علمی کشور با تعداد 860 هزار و 109 داوطلب شرکت کننده کمتر از 48 ساعت آینده آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ کنکور سراسری سالهای زیادی را طی کرده و دوران هایی را به خود دیده است، ماراتن علمی کشور نه تنها با گذر زمان پیر نشده بلکه هر روز مسئولان، دانشمندان، پزشکان، مهندسان و علمای زیادی را به عنوان آینده سازان کشور به جامعه تحویل می‌دهد. 

استارت پذیرش دانشجو از سال 54
حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه در سالهای 60؛  22 دانشگاه در کشور  وجود داشت، گفت:  نخستین آزمون سراسری برای 12 دانشگاه در سال 1348 برگزار شد و از سال 54 همه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از طریق سازمان سنجش پذیرش دانشجو را آغاز کردند.

وی افزود: تا قبل از انقلاب فرهنگی 11 آزمون توسط سازمان سنجش برگزار شد، در سالهای 59 و 60 دانشجو پذیرش نشد و از سال 61 تاکنون 35 دوره کنکور در کشور برگزار شده است.

این غول مبارزه با بیکاری 46 سال سن دارد/ آغاز رقابت نفس‌گیر کنکور کمتر از تا 48 ساعت آینده

46 سال تجربه با 46 آزمون سراسری   
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: چهل و ششمین دوره کنکور سراسری 24 و 25 تیرماه سال جاری در کشور برگزار می‌شود.

توکلی بیان کرد: امسال تعداد 860 هزار و 109 نفر متقاضی شرکت در آزمون سراسری بودند که از این تعداد 509 هزار و 19 نفر زن و 351 هزار و 90 نفر مرد، یا به عبارتی 59 درصد زن و 41 درصد مرد هستند. 

روند نزولی شرکت کنندگان کنکور سراسری
مشاور عالی سازمان سنجش درباره نحوه شرکت کنندگان در آزمون امسال گفت: در گروه آزمایشی ریاضی و فنی 162 هزار 879 نفر، در گروه علوم تجربی 519 هزار و 488 داوطلب، 161 هزار و 500 داوطلب در گروه علوم انسانی و 9 هزار و 881 داوطلب در گروه آزمایشی هنر و 6 هزار و 381 نفر در گروه آزمایشی زبان های خارجی ثبت نام کرده‌اند. 

وی در ادامه تاکید کرد: این آمار نسبت به سال 94 تعداد 17 هزار و 961 نفر، نسبت به سال 93 تعداد 171 هزار و 272 نفر، نسبت به سال 92 تعداد 223 هزار و 521 نفر، نسبت به سال 91 تعداد 206 هزار و 224 نفر، نسبت به سال 90 تعداد 272 هزار و 935 نفر و نسبت به سال 89 تعداد 426 هزار 763 نفر کاهش داشته است. 

مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه گفت: در آزمون سراسری سال 95 همانند سال 94 به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، زبان های خارجی اجازه داده شده تا در صورت تمایل به شرکت در آزمون هنر علاقمندی خود را اعلام کنند بر این اساس 44 هزار و 814 داوطلب علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر اعلام کردند. 

توکلی تاکید کرد: به همین ترتیب به هر یک از داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی، علوم تجربی، انسانی و هنر اجازه داده شده تا در صورت علاقمندی به شرکت در گروه آزمایشی زبان های خارجی علاقمندی خود را اعلام نمایند. 

ز گهواره تا گور دانش بجوی 
شگفت انگیزی دنیای علم، ذهن انسان را در اوج پیری به سمت بهترین ها سوق می دهد و روند پیری مغز را به تاخیر می اندازد.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص مسن ترین و جوانترین داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری گفت: خلیل شکریان متولد 1315 در گروه آزمایشی علوم انسانی و بهار بلوچی متولد 1380 در گروه آزمایشی علوم تجربی به ترتیب مسن ترین و جوانترین داوطلب شرکت کننده در آزمون سراسری سال 95 هستند.

خواستن توانستن است 
خلیل شکریان مسن ترین داوطلب کنکور 95 گفت: تنهایی، فراغت زیاد و علاقه‌ام به حضور در اجتماع مرا ترغیب به ادامه تحصیل در دانشگاه کرد. 

شکریان با بیان اینکه افزایش سن محدودیتی برای درس خواندن نیست، گفت: اراده انسان فرصت را برای هر شخص در هر زمان ایجاد کرده که بتواند غیرممکن را به ممکن تبدیل کند.

آرزوهایتان را به واقعیت تبدیل کنید
شکریان سالخورده ای که همیشه دنبال فرصتی بود تا استعدادهایش را شکوفا کند، اما این فرصت برایش فراهم نمی‌شد تا روزی که تنهایی وی را ترغیب به ادامه تحصیل کرد و این آرزو رنگ واقعیت به خود گرفت. 

مسن ترین داوطلب کنکور سراسری گفت: رشته نقاشی جزو علایق من بوده، تمایل دارم در دانشگاه این هنر را به صورت حرفه‌ای ادامه دهم، البته در گروه آزمایشی علوم انسانی شرکت کردم و گروه دوم بنده هنر است.

آینده‌ام را در رشته پزشکی می‌سازم
جوانترین داوطلب کنکور سراسری گفت: متولد سال 1380 هستم به دلیل علاقه‌ام به درس خواندن از سه سالگی به طور غیر رسمی مشغول به تحصیل شدم و 5 کلاس اول ابتدایی را جهشی خواندم. 

بلوچی تصریح کرد: سال 1387 و در سن 5 سالگی وارد مدرسه شدم در پیش دبستانی ثبت نام و با حضور در کلاس پنجم تحصیل خود را ادامه داده و امسال دیپلم گرفتم. 

وی اظهار داشت: برای آزمون جهشی به سازمان استثنایی کشور مراجعه و طی دو هفته 4 مقطع تحصیلی را آزمون دادم. 

وی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه 8 ساعت را به مطالعه اختصاص دادم، گفت: می خواهم در رشته پزشکی در دانشگاه سراسری ادامه تحصیل دهم.

در پایان مسئله حائز اهمیت برای نسل جوان توجه بیشتر به تحصیل علم است، همانطور که در ضرب المثل فوق می خوانیم "زگهواره تا گور دانش بجوی" زمان، پیری یا جوانی، مشکلات زندگی و موانع هیچکدام مانع از تحصیل نیست، بهانه‌ای است که ما را از کتاب، درس و دانشگاه دور می‌کند و آینده ای که می توان با ذهن بدست آورد، دستخوش ید انسان می شود، ولی با این حال شکست در هر آزمونی پایان راه نیست بلکه شروعی دوباره برای ساختن است.

24 ساعت قبل از کنکور/روز قبل از آزمون چه کنیم؟


گزارش از آذر رجبی 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۳ تير ۱۳۹۵
خانم رجبی آفرین به جمع وتفریقت چند کلاس سواد دارین؟
آخرین اخبار