مسئول خانه كاریكاتور حوزه هنری خراسان شمالی معتقد است كه اثرگذاری جشنواره‌ها حتی بر روی یك نفر، سبب به هدف رسیدن جشنواره و عوامل برگزاری آن می‌شود.

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، عباس ناصری، مسئول خانه كاریكاتور حوز هنری خراسان شمالی، گفت: اثرگذاری این گونه جشنواره‌ها، حتی بر روی یك نفر سبب به هدف رسیدن جشنواره و عوامل برگزاری آن می شود.
 
وی گفت: به طور حتم، جشنواره‌ها و كارهایی كه در حوزه فرهنگ انجام می شود، اثرگذاری عمیق بر مخاطب خواهد داشت.
 
ناصری افزود: متاسفانه مدیران غیر فرهنگی انتظار دارند در لحظه اثرگذاری كارها دیده شود؛ در حالی كه كار فرهنگی نیاز به زمان دارد و آثار آن در درازمدت نمایان می شود كه ارزشمند خواهد بود.
 
دبیر اولین جشنواره سراسری حریم ماه با اشاره به اینكه جشنواره نخست حریم ماه كه چهار سال پیش برگزار شد، قابل قبول بود اظهار كرد: با توجه به اینكه موضوع جشنواره حریم ماه خاص بود و درباره عفاف و حجاب برگزار شد و این نخستین جشنواره در این زمینه بود كه سراسری هم شد، باز هم شاهد برگزاری خوب این جشنواره بودیم.
 
ناصری از وجود كارگروه بررسی و تبیین مشكلات و كاستی های حوزه هنر و نیز تقویت كارهای اثرگذار در حوزه هنری خراسان شمالی متشكل از مسئول حوزه و هنرمندان متعهد استان در رشته های مختلف خبر داد و تصریح كرد: همین كارگروه تاثیر بسیار مناسبی بر روند برگزاری جشنواره داشت؛ چرا كه تا آن زمان بحث گرافیك را در جشنواره نداشتیم و جشنواره حریم ماه با رویكرد ایده‌پردازی هنر گرافیك بر روی بحث عفاف و حجاب برگزار شد.
 
مشاور هنری دومین جشنواره سراسری «حریم ماه» افزود: اكنون پس از 4 سال شناخت و تجربه حوزه هنری درباره جشنواره حریم ماه بیشتر شده است و به طور حتم جشنواره دوم نسبت به دور قبل بهتر برگزار خواهد شد.
 
كاریكاتوریست مطرح استان گفت: حرف نخست در این جشنواره داشتن ایده و سپس اجراست كه هر دو مكمل یكدیگرند؛ بنابراین ایده جالب باید به خوبی هم به مرحله اجرا درآید تا اثرگذاری در مخاطب را تعمیق بخشد.
 
بر اساس این گزارش، دومین جشنواره سراسری طراحی پوستر «حریم ماه» با موضوع عفاف و حجاب با مشاركت شركت گاز استان 14 مردادماه جاری و هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (س) از سوی حوزه هنری خراسان شمالی در بجنورد برگزار می شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار