دکتر محمود واعظی طی حکمی مهندس محمد خسروی را به سمت مجري طرح خدمات زيربنايي ارتباطات و فناوري اطلاعات در مناطق محروم (uso) منصوب کرد.

مهندس خسروی مجری طرح خدمات فناوری اطلاعات در مناطق محروم
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دكتر واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، در جلسه شوراي فني وزارت ضمن معرفي مهندس خسروي به عنوان مجري طرح خدمات زيربنايي ارتباطات و فناوري اطلاعات در مناطق محروم (uso) و تشكر از دكتر عميديان؛ ايجاد و امكان استفاده از سرويس هاي پايه مخابراتي و فناوري اطلاعات و خدمات پستي در روستاها را ضروري خواند.

 در اين جلسه وزير ارتباطات ضمن تاكيد بر اهميت موضوع عدالت در گفتمان دولت تدبير و اميد گفت: دولت براي رسيدن به عدالت اجتماعي و رفع شكاف ديجيتالي، دسترسي به خدمات ارتباطي و فناوري اطلاعات و توسعه خدمات الكترونيك را براي روستاها و نواحي دورافتاده و محروم در اولويت خود قرارداد.

واعظي با اشاره به برخي دستاوردهاي اين حوزه دولت ادامه داد: هر چند در اين مورد قدم هاي بزرگي برداشته شده است؛ اما بايد برنامه‌ريزي لازم انجام شود تا خدمات متعدد و بيشتري به مناطق محروم ارايه شود.

وي تامين عدالت در همه حوزه ها و از جمله حوزه ارتباطي را از جمله وظايف دولت خواند و افزود: عدالت در دسترسي به اطلاعات و خدمات براي همه بخش هاي كشور و از جمله روستاييان ضروري است و بايد شرايط و بستري فراهم شود تا مردم مناطق روستايي و محروم هم بتوانند با هزينه اي كم از خدمات شبكه ملي اطلاعات و دولت الكترونيك بهره ببرند.

واعظي افزود: در اين زمينه مي توان از توانمندي بالاي مردم مناطق روستايي و محروم براي بهره گيري از فرصتهاي بي‌شمار خدمات الكترونيكي استفاده كرد.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در ادامه شبكه ملي اطلاعات را بستر اصلي طيفي از دسترسي ها دانست و گفت: با شبكه ملي اطلاعات تنوعي از انواع خدمات و اطلاعات در زمينه دولت الكترونيك، كسب و كار الكترونيكي، آموزش الكترونيكي، انواع خدمات محتوايي سالم و فاخر، فرصتهاي كسب و كار و.. فراهم مي شود.

واعظي دسترسي به همه اين خدمات را براي مردم لازم دانست و افزود: تامين اين امكانات و دسترسي  روستائيان و ساكنان مناطق محروم و كمتر توسعه‌يافته به آن، ضمن شكوفايي توانمندي هاي اين قشر جامعه، زمينه ساز پيشرفت و رشد هدفمند اين مناطق خواهد شد.

منبع : روایط عمومی وزارت ارتباطات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.