وزرا و نمایندگان، فیش‌های حقوقی خود را رسانه‌ای کنندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدرضا صباغیان" نماینده مهریز و بافق، بر اساس اخطار بند 3 اصل 9 قانون اساسی در صحن علنی امروز سه‌شنبه 22 تیر ماه، خطاب به رئیس مجلس گفت: در ارتباط با فیش‌های حقوقی، اقدامات خوبی از سوی دولت و مجلس انجام شده اما کافی نیست. 

وی تصریح کرد: اگر مشکل ضوابط و مقررات بوده، چرا یک سری از مسئولان برکنار شده‌اند و اگر سوءاستفاده از قوانین بوده، پس تکلیف وزرا و ناظرین چه می‌شود؟

صباغیان بیان داشت: بنده احساس می‌کنم تناقض‌هایی در آمار وجود دارد زیرا آمار ریاست جمهوری نیز اعلام کرده است بحث فیش‌های حقوقی، فراگیر بوده است.

نماینده مهریز و بافق، خطاب به لاریجانی گفت:‌ شما آماری را اعلام کرده و گفته‌اید تعداد مدیران نهصد و خرده‌ای بوده است.

لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به وی اظهار داشت: بنده، چنین رقمی اعلام نکرده‌ام.

صباغیان در ادامه اظهار داشت: مردم نگران هستند و رئیس جمهور باید پاسخگو بوده و عذرخواهی کند و وزرای مربوطه باید به مجلس آمده و استیضاح شوند.

وی اذعان داشت: اگر می‌خواهیم برخورد کنیم باید نمایندگان و وزرا نیز دریافتی‌ها و فیش‌های خود را اعلام کنند.


لاریجانی در پاسخ به تذکر صباغیان گفت: دلیل لغو تعطیلات تابستانی نمایندگان پیگیری مسائل مهم بوده است در گزارشی که در خصوص فیش‌های حقوقی قرائت شد، بخشی از ریشه‌های شکل گیری چنین حقوق‌های غیرمتعارفی اعلام شد که از تخلف قانون و تسامح در اجرای قانون در این گزارش دیده می شود.

رئیس مجلس شورای سلامی با بیان اینکه کمیسیون اصل نود در خصوص پیگیری پرونده حقوق های غیرمتعارف از هفته گذشته تا کنون 4 جلسه تشکیل داده است افزود: امروز رئیس کمیسیون اصل نود اطلاعاتی در مورد کارهای صورت گرفته در این کمیسیون به بنده دادند و همچنین در حال کار بر روی طرحی جهت ارائه به صحن علنی هستند.

وی با بیان اینکه از بخش های نظارتی نیز گزارش هایی گرفته شده است ادامه داد: اگر نمایندگان پیشنهادات دیگری دارند مطرح کنند و ما نیز مخالفتی برای رسانه ای کردن فیش های حقوقی شان نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد سوال و استیضاح براساس آیین نامه می توانند تصمیم گیری کنند تصریح کرد: سوال و استیضاح از وظایف رئیس جلسه نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار