استاندار چهارمحال و بختیاری، خواستار فعالیت تشکل های مردم نهاد استان برای ترویج ازدواج آسان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری؛ قاسم سلیمانی در سومین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان گفت: برای شناسایی مشکلات و ترویچ ازدواج آسان در استان تشکل های مردم نهاد باید به طور فعال تری عمل کنند.

وی اظهار داشت: تشکل های مردم نهاد، می توانند با استفاده از توان خیران، عملکرد مطلوب تری نسبت به دولت در زمینه ترویج ازدواج آسان داشته باشند.

سلیمانی تأکید کرد: افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی و تأمین مسکن مهمترین نیازهای جامعه برای پایین آمدن سن ازدواج به شمار می رود.

وی افزود: استفاده از توان خیرین، تشکل های مردم نهاد و فعالین حوزه های فرهنگ، استفاده از ظرفیت های دولتی در کاهش هزینه های تحمیلی به خانواده ها به عنوان راهکارهای کلی در این زمینه است.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین به ضرورت واگذاری برخی پروژه های نیمه تمام و فعال به بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: خصوصی سازی و استفاده از توان مردمی در پروژه های عمرانی، اقتصادی و خیری نقش مهمی در ارتقای شاخص های توسعه ای و ایجاد اشتغال دارد.

سلیمانی بیان داشت: یکی از نیازهای اصلی در حوزه ازدواج مباحث فرهنگی است که باید با برنامه ریزی نسبت به گسترش فرهنگ ازدواج آسان در بین خانواده ها اقدام کرد.

وی گفت: به همین منظور دستگاه های اجرایی و نهادهای خدمات رسان مانند بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز باید نسبت به خودکفایی مددجویان زیرپوشش خود اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار