نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، به افزایش آمار ارتکاب جرم و جنایت در این کشور اذعان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سخنرانی تبلیغاتی خود در ویرجینیا با اشاره به حمله هفته گذشته به پلیس این کشور در دالاس، نیروهای امنیتی را تنها گروهی خواند که هیچگاه نامی از خدمات آنان برده نمی‌شود. 

وی بدون اشاره به خشونت پلیس سفیدپوست ضد رنگین پوستان در کل و بویژه سیاهپوستان و قتل‌هایی که هر روز دارد در این کشور به دست پلیس‌های قاتل اتفاق می‌افتد تاکید کرد «همیشه، همیشه و همیشه در کنار پلیس خواهد ایستاد.» 

ترامپ به آمار بسیار بالای جرم و جنایت در آمریکا اذعان کرد و افزود: «هر جا آمار جنایت بیشتر باشد نیاز به پلیس بیشتر احساس می‌شود، لذا سیاستمداران و فعالانی که می‌خواهند پلیس را از جامعه حذف کنند بیشترین آسیب را به آن جامعه وارد می‌کنند. دشمنی با پلیس و نیروهای امنیتی در آمریکا باید فوری پایان یابد.» 

دونالد ترامپ به آمار مرگ بر اثر تیراندازی در شیکاگو اشاره کرد و گفت: «امسال فقط در شیکاگو دو هزار نفر به علت تیراندازی جان خود را از دست داده‌اند. این خشونت همه گیر در آمریکا فرصت‌ها را از جوانان می‌گیرد. جرایم خشونت آمیز در کشور بیداد می‌کند و آمار قتل در شهرهای بزرگ فاجعه است. باندهای وحشی مواد مخدر دارند در ویرجینیا و مریلند به شدت نفوذ می‌کنند و بسیاری از مردم در حلقه‌های خشونت، هراس و فقر گرفتار شده‌اند. شهرهای کوچک کشور کاملا فراموش شده‌اند و من می‌خواهم شرایطی ایجاد شود که هر آمریکایی خانه‌ای ایمن، مدرسه‌ای ایمن و جامعه‌ای امن دارا باشد. اگر نظم و قانون حکفرما نشود کشور از دست خواهد رفت.» 

وی مدعی شد نامزد نظم و قانون است و افزود: «اما ثابت شده است که هیلاری کلینتون (نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری) فردی ضعیف، ناکارآمد و سردرگم است و با توجه به رسوایی به جای مانده از او در بحث نامه‌های الکترونیکی، وی را به فردی دروغگو و یا کاملا نالایق تبدیل می‌کند.» 

ترامپ دستگاه سیاسی آمریکا را دستگاهی پر از تقلب و فریبکاری خواند و گفت: «سیاستمدارانی که در ازای گرفتن پول‌های هنگفت از سرمایه داران وال استریت سخن پراکنی می‌کنند نمی‌توانند با مردم عادی ارتباط برقرار نمایند. آمریکا به شدت دچار دودستگی شده است. دو گروه در کشور وجود دارند نخست طبقه حاکم که از همه نوع رفاهی برخوردارند و گروه دوم هم عامه مردم هستند.» 

وی همچنین به رسوایی‌هایی اشاره کرد که در بخش‌های خدماتی کهنه سربازان آمریکایی اتفاق افتاده و گفت: «این رسوایی‌ها با آگاهی کامل دولت اتفاق افتاده و نابخشودنی است. یکی از مقام‌های مسئول کهنه سربازان در یادداشتی داخلی از نقض گستردهٔ قانون و هرج ومرج در اداره بهداشت و سلامت کهنه سربازان پرده برداشته است. از جمله این موارد نقض قانون پرداخت شش میلیارد دلار بدون توجه به قوانین مرکزی قراردادهاست. در این یادداشت همچنین به پرداخت میلیون‌ها دلار در قالب مبالغ اضافی و نقض قوانین فدرال اشاره شده و آمده است چنین تخلفاتی جان کهنه سربازان را به شدت در معرض خطر قرار می‌دهد.» 

دونالد ترامپ گفت هر روز دست کم ۲۰ کهنه سرباز در آمریکا اقدام به خود کشی می‌کنند که در این میان کهنه سربازان مسن‌تر بیشتر در معرض خطر هستند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار