ریحانه آزاد عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: وزارت کشور مکلف است حادثه چند روز قبل در شهر کابل که بر یک زن و دو دختر اسید پاشیده شد را به گونه جدی مورد پیگیری قرار دهد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛ ریحانه آزاد عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: وزارت کشور مکلف است حادثه چند روز قبل در شهر کابل که بر یک زن و دو دختر اسید پاشیده شد را به گونه جدی مورد پیگیری قرار دهد.

دو روز قبل یک زن و دو دختر در مرکز شهر کابل (شهرک آریا) هدف اسیدپاشی یک فرد ناشناس قرار گرفته و گفتند که به دلیل زن بودن قربانی این نوع خشونت شده‌اند.

مقام‌های پلیس کابل گفته‌اند که در جست‌وجوی عوامل این تهاجم خشونت‌آمیز هستند.

این عضو مجلس نمایندگان ادامه داد: همیشه بانوان قربانی می‌شوند؛ اما حکومت هیچ توجهی در این زمینه نکرده است.

آزاد افزود: وزارت کشور اعلام کرده که این مساله شخصی است، در حالیکه بر اساس قانون اساسی، تامین امنیت مردم و حفظ جان و مال شان از وظایف اصلی پلیس ملی است. پلیس به وظیفه خود عمل نمی‌کند و می‌گوید که این وظیفه من نیست، تاسف بار است”.

وی همچنین اظهار داشت: سه روز قبل برخی از کشاورزان غرب کابل نیز به یک زوج حمله کردند و موتورشان را به آتش کشیدند، اگر این بانو را کسی نجات نمی‌داد، سرنوشت او نیز این گونه می‌شد.

آزاد ادامه داد: حکومت وجود دارد، پلیس وجود دارد، اما مردم رسم بدی را یاد گرفته‌اند، می‌خواهند محکمه علنی راه اندازی کنند و خودشان جزا تعیین کنند، این خطر جدی است.

در همین حال شینکی کروخیل عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز از افزایش آمار جرایم جنایی در شهر کابل انتقاد کرد.

کروخیل گفت: آمار جرایم جنایی در شهر کابل افزایش یافته است، اختطاف صورت می گیرد، منازل به سرقت برده می شود، واقعا وحشتناک است، اسیدپاشی به روی بانوان، امیدوارم وزیر کشور این موضوع را به گونه جدی پیگیری کند، وقتی در پایتخت کشور به روی بانوان اسید پاشیده می شود، تامین امنیت سایر نقاط کشور چگونه خواهد بود؟! .

سرانجام عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس نمایندگان گفت: وزارت کشور را مخاطب می‌سازیم که در این حادثه رسیدگی لازم را بر اساس قانون داشته باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار