تهیه کیسه های خون توسط شرکت های داخلی

مدیر کل سازمان انتقال خون ایران از ورود شرکت های آلمانی برای تولید کیسه های خون در ایران خبر داد.

علی‌اکبر پور فتح‌الله مدیر کل سازمان انتقال خون ایران در گفت و گو با  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: شرکت بیونت آلمان با بخش خصوصی تفاهم نامه ای برای راه اندازی پالایشگاه پلاسما در ایران امضا کرد.  

وی افزود: در حال حاضر 400 هزار لیتر ظرفیت جمع آوری پلاسما در کشور داریم که پالایش مشارکتی، فرصت خوبی برای بخش خصوصی ایجاد کرده و حجم داروهای مشتق از پلاسما، 2 میلیون و 200 دلار است که رقم اول واردات دارویی درکشور محسوب می شود و انعقاد این تفاهم نامه کمک شایانی به اقتصاد کشور در این بخش می کند. 

پورفتح الله اظهار داشت: از برنامه های مشارکت بخش خصوصی تولید ملزومات مورد نیاز و سرمایه گذاری این بخش در زمینه کیسه های خون است که از اقلام مصرفی بالای سازمان انتقال خون محسوب می شود. 

مدیر کل سازمان انتقال خون ایران تصریح کرد: در حال حاضر 3 شرکت در ایران اقدام به مشارکت با بخش خصوصی درباره تهیه کیسه های خون نموده است .

وی عنوان کرد: یکی از این شرکت ها با مشارکت شرکت فرانسوی در کرج با ظرفیت 4 میلیون کیسه و شرکت کره ای در منطقه مامونیه کرج اقدام به تولید کیسه خون می کنند. 

پور فتح الله افزود: مناقصات به سمت خرید از شرکتهای داخلی است، لذا سازمان انتقال خون در تلاش است تا از بخش خصوصی کیسه های خون را تهیه کند. 

مدیر کل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه از نظر انتقال خون شاخص های خوبی را داریم گفت: تبدیل ایران به بازار منطقه ای کمک بزرگی به اقتصاد مقاومتی کرده و این تفاهم نامه با بخش خصوصی بر اساس سیاست گذاری وزارت بهداشت در جهت تولید داروهای پلاسما واگذار می شود.   

وی ابراز داشت: برای ساخت پالایشگاه پلاسما در ایران اقدامات اولیه صورت گرفته،تیم کارشناسی مشخص و شرکت های نفتی شناسایی شدند. در مرحله اول تولید خمیر و ارسال خمیر به شرکت های آلمانی و تبدیل خمیر به محصول و در مرحله دوم خط خمیر گیری توسعه یافته و دارو، محصولات مختلف و فاکتورهای انعقادی از پلاسما تولید می شود.   

پورفتح‌الله همچنین از  حضور دو شرکت اروپایی در زمینه تولید کیسه‌های خون در ایران خبر داد و گفت: این دو شرکت قرار است ۱۲ میلیون کیسه خون تولید کنند که با توجه به ظرفیت ۲.۵ تا ۳ میلیون مصرف داخلی، پیش‌بینی می‌کنیم شرایط برای صادرات این محصول در منطقه فراهم شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.